علائم فیزیکی اضطراب کدام است؟

علائم فیزیکی مرتبط با اضطراب شامل معده درد، مشکلات گوارشی، تنفس سریع، تنگی نفس، تپش قلب، افزایش ضربان قلب، سردرد، خستگی، تعریق بیش از حد، تنش عضلانی، درد عضلانی، لرزش بدن، سرگیجه و درد قفسه سینه می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افراد با علائم رایج اضطراب مانند عصبی بودن، نگرانی، ترس و بی‌قراری آشنا هستند. با این وجود، علائم زیادی وجود دارد که ممکن است فیزیکی به نظر برسند، اما در واقع به دلیل اضطراب رخ می‌دهند. البته این علائم باید توسط پزشک متخصص ارزیابی شود تا علت دقیق آن مشخص شود.

علائم فیزیکی اضطراب

علائم فیزیکی مرتبط با اضطراب شامل معده درد، مشکلات گوارشی، تنفس سریع، تنگی نفس، تپش قلب، افزایش ضربان قلب، سردرد، خستگی، تعریق بیش از حد، تنش عضلانی، درد عضلانی، لرزش بدن، سرگیجه و درد قفسه سینه می‌شود. اضطراب پاسخ بدن به استرس است، در این شرایط سیستم عصبی سمپاتیک به صورت غریزی میزان تولید آدرنالین و کورتیزول را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود سرعت تنفس افزایش پیدا کند، به طوری که اکسیژن بیشتری وارد ریه‌ها می‌‎شود و خون بیشتری به ماهیچه‌ها می‌رسد. این شرایط قدرت و سرعت فرد را افزایش می‌دهد تا برای جنگ یا گریز آماده شود.

اقدامات لازم برای کاهش اضطراب

در صورتی که به دلیل وجود اضطراب درگیر علائم فیزیکی شده‌اید، می‌توان با انجام دادن چندین اقدام ساده به بهبود آن کمک کرد. برای نمونه، تنفس عمیق، مدیتیشن و تمرین‌های تمرکز حواس به آرامش بدن کمک می‌کند. همچنین، هر نوع ورزشی می‌تواند باعث کاهش اضطراب شود. برخی افراد ممکن است با انجام دادن ورزش‌هایی مانند تنیس، دوچرخه‌سواری و آهسته دویدن احساس آرامش کنند، در حالی که برخی دیگر فعالیت‌های با شدت کمتر مانند یوگا را ترجیح می‌دهند. گوش دادن به آواز پرندگان و رفتن به فضاهای سبز طبیعت روش مؤثری برای کاهش استرس و اضطراب در نظر گرفته می‌شود.

توصیه شده است که افراد مبتلا به اضطراب مصرف کافئین خود را محدود کنند، زیرا علاوه بر اینکه علائم اضطراب را وخیم‌تر می‌کند، بر کیفیت خواب نیز تأثیر منفی می‌گذارد. همچنین، بهتر است افراد یک برنامه منظم روزانه برای ورزش کردن، خوابیدن و بیدار شدن، خوردن وعده‌های غذایی و ارتباط برقرار کردن با نزدیکان خود داشته باشند. این روش نیز به کاهش مؤثر اضطراب کمک می‌کند.

زمانی که علائم مربوط به اضطراب را نمی‌توان با استفاده از روش‌های یادشده کنترل کرد، لازم است افراد به متخصص مراجعه کنند و داروهای خاص مصرف کنند که به تسکین علائم اضطراب کمک می‌کند.

منبع: https://www.psychologytoday.com/intl/blog/high-octane-women/202306/10-physical-symptoms-that-may-signal-underlying-anxiety

کد خبر 670867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.