۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
علائم رایج سرطان کدام است؟

علائم رایج سرطان سینه شامل ضخیم شدن یک توده در سینه، تغییر شکل و اندازه سینه و قرمزی پوست سینه می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که سالانه بیش از ۲.۳ میلیون نفر درگیر سرطان سینه می‌شود، به همین دلیل به یکی از رایج‌ترین انواع سرطان در میان بزرگسالان تبدیل شده است. نتایج مطالعات انجام شده در سال ۲۰۲۰ میلادی نشان می‌دهد که از میان ۴.۴ میلیون زنی که در این سال به دلیل ابتلاء به سرطان جان خود را از دست داده بودند، ۲۵ درصد آن‌ها درگیر سرطان سینه شده بودند.

علائم اولیه سرطان سینه کدام است؟

اگرچه تشخیص دقیق علائم و نشانه‌های سرطان سینه دشوار است، توجه دقیق و معاینه منظم می‌تواند به تعیین علائم سرطان سینه کمک می‌کند. علائم رایج سرطان سینه شامل ضخیم شدن یک توده در سینه، تغییر شکل و اندازه سینه، قرمزی پوست سینه و ترشحات غیرطبیعی از سینه می‌شود.

چه افرادی بیشتر در معرض سرطان سینه قرار دارند؟

زنان بیشتر از مردان در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار دارند. خطر ابتلا به سرطان سینه در میان زنان با افزایش سن بیشتر می‌شود. علاوه بر این، عوامل دیگری مانند چاقی، سابقه خانوادگی سرطان سینه، قرار گرفتن در معرض اشعه، مصرف دخانیات و هورمون‌درمانی پس از یائسگی خطر ابتلا به سرطان در میان زنان را افزایش می‌دهد.

میزان شیوع سرطان سینه چقدر است؟

نتایج مطالعات منتشر شده در مجله The Breast تخمین زده است که سالانه سه میلیون مورد جدید ابتلا به سرطان سینه رخ خواهد داد که تا ۴۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان نیز اعلام کرده است که انتظار می‌رود میزان مرگ‌ومیر ناشی از سرطان سینه به یک میلیون نفر در سال برسد.

چگونه می‌توان خطر ابتلاء به سرطان سینه را کاهش داد؟

با غربالگری و معاینه به موقع می‌توان خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش داد. بنابراین توصیه شده است تغییرات ایجاد شده در سینه‌ها را در طول زمان بررسی کنید و اگر متوجه علائم غیرطبیعی شدید، به پزشک مراجعه کنید.

کد خبر 669985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.