چرا ایستاده آب خوردن مضر است؟

گروهی از متخصصان معتقدند که نوشیدن آب در حالت ایستاده منجر به تجمع آب در نواحی مفصلی می‌شود و خطر بروز آرتروز را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، متخصصان معتقدند که آب خوردن در حالت ایستاده بر سیستم گوارش تأثیر می‌گذارد، باعث بروز اختلال در سیستم عصبی می‌شود و به سرعت آن در داخل بدن را افزایش می‌دهد که به نوعی برای سلامتی مضر است. زمانی که آب با قدرت و سرعت زیادی وارد بدن می‌شود، تعادل مایعات را به هم می‌زند و باعث بروز سوءهاضمه می‌‎شود. متخصصان معتقدند تنها زمانی می‌توان از مزایای نوشیدن آب بهره‌مند شد که در حالت نشسته مصرف شود.

نوشیدن آب در حالت ایستاده باعث بروز چه مشکلی می‌شود؟

به گفته متخصصان، نوشیدن آب در حالت ایستاده منجر به تجمع آب در نواحی مفصلی می‌شود و خطر بروز آرتروز را افزایش می‌دهد. همچنین، نوشیدن آب در حالت ایستاده تعادل مایعات در بدن را به هم می‌زند و باعث تجمع سم در بدن می‌شود؛ در این صورت فرد در معرض ابتلاء به آرتروز قرار می‌گیرد.

زمانی که آب می‌نوشیم چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

نوشیدن آب چه در حالت ایستاده و چه در حالت نشسته به سرعت از طریق دیواره روده و به‌طور عمده در روده کوچک جذب می‌شود، سپس آب جذب شده به صورت متناوب در قسمت‌های مایع بدن توزیع می‌شود. به‌طوری که ۶۶ درصد آن وارد مایع داخل سلولی می‌‎شود، ۲۵.۵ درصد به مایع بینابینی اضافه می‌شود و ۸.۵ درصد آن به حجم خون در حال گردش افزوده می‌شود.

مزایای مصرف آب چیست؟

وقتی بحث در مورد مصرف آب است، باید تمرکز بر افزایش مصرف آن باشد. بدن انسان برای چندین عملکرد بدن به آب نیاز دارد و کم‌آبی بدن می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیر و جدی به بدن وارد کند، بنابراین لازم است به‌موقع درمان شود. توصیه شده است در طول روز به میزان کافی آب بنوشید. مصرف آب نارگیل، آب میوه تازه خانگی، آب لیمو و اسموتی‌ها باعث می‌شود مصرف مایعات افزایش پیدا کند.

کد خبر 669983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.