رونق کشاورزی و درآمدزایی هند با باران‌های مونسون

شهرهای شمالی هند با شروع باران‌های موسمی مونسون، کاشت محصولات خود را آغاز کرده‌اند و این در حالی است که این باران‌ها در بسیاری از مناطق قربانی گرفته یا خسارت به بار آورده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات اداره هواشناسی هند اعلام کردند که باران‌های فصل باران‌های موسمی هند تا آخر هفته، کل کشور را در بر می‌گیرد و به کشاورزان ایالت‌های شمالی این کشور اجازه می‌دهد تا کاشت محصولات تابستانی را یک هفته زودتر از حد معمول آغاز کنند.

بادهای موسمی، رگ حیات اقتصاد سه تریلیون دلاری هند، نزدیک به ۷۰ درصد از باران مورد نیاز برای آبیاری مزارع و تغذیه مجدد مخازن و سفره‌های زیرزمینی را تأمین می‌کند. همچنین باعث رهایی از شرایط بدترین تابستان این کشور می‌شود.

در یک سال معمولی، باران‌ها معمولاً از حدود یکم ژوئن در ایالت کرالا در سواحل جنوب غربی هند آغاز می‌شود و به سمت شمال حرکت می‌کنند تا کل کشور را تا هشتم ژوئیه پوشش دهند. امسال، تشکیل طوفان شدید Biparjoy در دریای عرب، شروع بارش‌های موسمی را به تأخیر انداخت و پیشرفت آن‌ها را متوقف کرد به طوری‌که تا هفته گذشته تنها یک‌سوم از کشور تحت پوشش بود.

رونق کشاورزی و درآمدزایی هند با مونسون

اما در آخر هفته بارندگی‌ها از سر گرفته شد و تا روز سه شنبه به سایر مناطق کشور به جز برخی مناطق در ایالت‌های شمالی راجستان، پنجاب و هاریانا رسید. داده‌های اداره هواشناسی هند (IMD) نشان می‌دهد که بارش‌ها در چند روز گذشته کسری بارندگی را برای فصل ژوئن تا سپتامبر از ۳۳ درصد یک هفته قبل به ۲۳ درصد کاهش داده است.

کاشت برنج، پنبه، سویا، حبوبات و سایر محصولات تابستانی که پیش از این به تعویق افتاده بود، از این هفته شتاب بیشتری خواهد گرفت.

کد خبر 669923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.