روز جهانی کارگران صنعتی + کشورهای برتر تولیدکننده جهان

کارگران صنعتی ستون فقرات صنایع تولیدی را تشکیل می‌دهند و فداکاری و تخصص آن‌ها امکان ایجاد کالاهای باکیفیت برای تضمین راحتی بشر را فراهم می‌کند. روز جهانی کارگران صنعتی مناسبتی برای گرامیداشت این تلاش‌ها و قدردانی از مشارکت کارگران در زمینه‌های فراهم‌آورنده رفاه در زندگی روزمره بشر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با مدرن شدن صنعت، حرکت از تولید به سمت مصرف‌گرایی و به وجود آمدن تغییرات کلی در عملیات بازار جهانی، توجه به فرآیندهای صنعتی و کسب‌وکار بسیار کمتر از گذشته رایج شده است و در دنیای مدرن و پرشتاب امروزی اقلام روزمره مورد استفاده و حتی ضروری برای ادامه بقا بسیار بدیهی تلقی می‌شود. به این ترتیب بخش بزرگی از صنعت که هنوز که در حال فعالیت است و تعداد بسیاری از افرادی متعهدی که در پست‌های گوناگون سازمان‌های صنعتی ایفای نقش می‌کنند و نقشی اساسی در فراهم آوردن محصولات گوناگون برای زندگی بشر دارند، به‌راحتی نادیده گرفته می‌شوند.

تنش‌ها در دنیای صنعتی زمانی آغاز شد که اتحادیه کارگری بین‌المللی در سال ۱۹۰۵ با هدف متحد کردن کارگران صنایع مختلف و به‌چالش‌کشیدن مرزهای سنتی صنف‌ها و اتحادیه‌ها برای نخستین بار پا به عرصه وجود گذاشت. این اتحادیه در طول دهه‌های بعدی به بسیاری از اهداف خود دست پیدا کرد و با تلاش در زمینه مبارزه برای شرایط کاری بهتر، دستمزد عادلانه و بهبود حقوق همه کارگران سعی کرد تا کارگران را برای دفاع و مبارزه در راه تحقق حقوق خود سازماندهی کنند.

کارگران صنعتی در طول تاریخ در مبارزه برای حقوق خود با چالش‌ها و حتی خشونت‌های متعددی مواجه بودند. تلاش‌های آن‌ها همیشه با روی خوش مورد استقبال قرار نمی‌گرفت و گاهی دعواهایی رخ می‌داد که مسالمت‌آمیز نبود، تا آنجا که در سال ۱۹۱۹ طی رژه روز صلح درگیری‌های مسلحانه‌ای در این بخش رخ داد که با خسارات و تلفات جانی و سلامتی یا دستگیری مدافعان همراه بود.

روز جهانی کارگران صنعتی ۲۰۲۳ + ۵ کشور برتر تولیدکننده در جهان

روز جهانی کارگران صنعتی

کارگران صنعتی ستون فقرات صنایع تولیدی را تشکیل می‌دهند و از عملکرد صحیح کارخانه‌ها، خطوط مونتاژ و سایر فرآیندهای صنعتی اطمینان خاطر ایجاد می‌کنند. فداکاری و تخصص آن‌ها امکان ایجاد کالاهای باکیفیت و کم‌هزینه را فراهم می‌آورد که راحتی و رفاه بشر را تضمین می‌کند و تلاش دسته‌جمعی آن‌ها باعث پیشرفت و نوآوری می‌شود.

روز جهانی کارگران صنعتی مناسبتی است با گرامیداشت این تلاش‌ها و قدردانی از مشارکت کارگران در زمینه‌های فراهم‌آورنده رفاه در زندگی روزمره بشر، توجهات جهانی را به کارگران مشغول در صنعت جلب می‌کند و به اهمیت نقش و حضور آن‌ها در تولید کالاهای مصرفی اشاره دارد. این روز چگونگی تکیه جهان را بر این قشر از تولیدکنندگان و سازمان آن‌ها پررنگ می‌کند.

کشورهای برتر تولیدکننده در جهان

بر اساس گزارش بانک جهانی، حدود ۱۷ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان از بخش تولید به‌دست می‌آید. در سال ۲۰۲۱ بخش تولید به‌طور مستقیم حدود ۱۶ تریلیون دلار و تریلیون‌ها دلار به‌طور غیرمستقیم به تولید ناخالص داخلی جهان کمک کرد، چراکه این بخش ستون فقرات چندین صنعت دیگر است و اگر صنعت تولید تعطیل شود بقای اکثر آن‌ها ممکن نخواهد بود.

صنعت تولید به‌میزان قابل‌توجهی به تولید ناخالص داخلی کشورهای صنعتی، یعنی کشورهای جهان اول کمک می‌کند و نمی‌توان اهمیت آن را برای کشورهای در حال توسعه نادیده گرفت، زیرا استاندارد زندگی در این کشورها تنها زمانی بهبود پیدا می‌کند که از یک جامعه مبتنی بر کشاورزی سنتی به یک جامعه صنعتی و مبتنی بر تولید تبدیل شود. از سوی دیگر تولید امکان بهبود روند و کارآمدتر شدن فرآیندهای کشاورزی را در اختیار این کشورها قرار می‌دهد و از این طریق هم می‌تواند منجر به استانداردهای بالاتر زندگی شود.

روز جهانی کارگران صنعتی ۲۰۲۳ + ۵ کشور برتر تولیدکننده در جهان

کشورهای جهان مملو از صنایع تولیدی است که در حال بهبود این استانداردها نه تنها در خود که در سراسر دنیا هستند. برای تعیین برترین شرکت‌های تولیدی در جهان به داده‌های بانک جهانی و رتبه‌بندی میزان تولید هر کشور به دلار تکیه و بر مبنای آن میزان درصد تولید جهانی در هر کشور مشخص می‌شود که بر این اساس ۱۰ کشور برتر تولیدکننده در جهان به‌ترتیب عبارتند از چین با ۲۸.۷ درصد، ایالات متحده با ۱۶.۸ درصد، ژاپن با ۷.۵ درصد، آلمان با ۵.۳ درصد، هند با ۳.۱ درصد، کره‌جنوبی با ۳ درصد، ایتالیا با ۲.۱ درصد، فرانسه با ۱.۹ درصد، بریتانیا با ۱.۸ درصد و اندونزی با ۱.۶ درصد تولید جهانی.

چین اقتصاد کارآفرینی دارد و به‌دلیل هزینه‌های پایین یکی از بهترین مکان‌ها برای تجارت به‌شمار می‌رود. این کشور به‌طور تقریبی چهار تریلیون دلار از کل تولید اقتصادی جهان را تشکیل می‌دهد و بیش از ۱۰ سال است که ادعای قدرت برتر اقتصادی بودن را مطرح کرده است. چین با هزینه کم، نیروی کار زیاد و کیفیت تولید قوی، ۱۰ درصد برتری راحت نسبت به ایالات‌متحده دارد و این کشور را با وجود ۱۶.۸ درصد تولید جهانی پشت سر می‌گذارد. تولید یکی از اجزای حیاتی تولید ناخالص داخلی ایالات متحده است که بیش از ۲.۳ تریلیون دلار را در سال ۲۰۱۸ و نیمی از کل صادرات این کشور را شامل می‌شود. این صنعت مسئول ۱۱.۶ درصد از کل تولید اقتصادی ایالات متحده بوده است.

ژاپن، جزیره‌ای با ۱۲۶.۲ میلیون نفر جمعیت، فرهنگی غنی به‌واسطه انیمیشن، هنر و صنایع دستی، آشپزی، موسیقی و داشتن صادرات عمده لوازم الکترونیکی مصرفی، خودرو، کامپیوتر، فلزاتی همچون آهن، فولاد، مس و نیمه‌هادی‌ها در سومین جایگاه لیست حاضر قرار دارد و در سال ۲۰۱۹ یک تریلیون دلار از تولیدات را به خود اختصاص داده است.

روز جهانی کارگران صنعتی ۲۰۲۳ + ۵ کشور برتر تولیدکننده در جهان

آلمان نیز با جمعیتی بالغ بر ۸۳ میلیون نفر به‌عنوان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه واردات و صادرات ظاهر شده است و با ۸۰۶ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۱۹، پیشروترین کشور اروپایی در تولید به‌شمار می‌رود.

هند که در سال‌های اخیر به یک کشور قابل اعتماد در بسیاری از بخش‌های تجاری تبدیل شده است، در نهایت پنجمین جایگاه لیست را به خود اختصاص داده و هرچند ممکن است بیشتر به دلیل پشتیبانی از نیروی کار فناوری اطلاعات یا مراکز خدمات مشتری شناخته شوند، بیش از ۴۱۲ میلیارد دلار از بازده تولید در سال ۲۰۱۸ را به‌دست آورده است. از آنجا که شرکت‌ها در طول توسعه جهانی به تنوع خود ادامه می‌دهند، هند می‌تواند انتظار رشد بیشتری در صنعت تولید خود داشته باشد.

کره‌جنوبی با تمرکز بر اقتصاد مبتنی بر فناوری و خدمات، به یکی از سریع‌ترین کشورهای توسعه‌یافته در جهان تبدیل شده و توانسته است سه درصد تولید جهانی را به خود اختصاص دهد. صادرات عمده کره‌جنوبی شامل تجهیزات الکتریکی، وسایل نقلیه، روغن‌های نفتی، قطعات و لوازم جانبی وسایل نقلیه است. عمده اقلام وارداتی این کشور نیز شامل نفت، تجهیزات برق، گاز، هیدروکربن و زغال‌سنگ است.

ایتالیا اگرچه در سطح جهانی در رتبه هفتم فهرست ۱۰ کشور برتر تولیدی قرار دارد، ساختار اقتصادی آن به شدت به بخش تولید و خدمات متکی است و ۲.۱ درصد تولید جهانی را از آن خود کرده است. صنعت تولید قابل اعتماد و توسعه‌یافته، این کشور را به یک مکان برتر برای تولید تبدیل کرده است. صادرات اولیه برای ایتالیا شامل مواردی مانند فلزات و محصولات فلزی، پوشاک، کفش و وسایل نقلیه موتوری است. این صنعت به تنهایی ۳۱۴ میلیارد دلار به اقتصاد ملی ایتالیا در سال ۲۰۱۸ کمک کرد.

روز جهانی کارگران صنعتی ۲۰۲۳ + ۵ کشور برتر تولیدکننده در جهان

فرانسه با ۶۷ میلیون نفر و ۱.۹ درصد تولید جهانی یکی از مهمترین تولیدکنندگان کشاورزی در اروپا و پیشروی جهانی در بخش برق صنعتی است. دولت فدرال فرانسه امکانات اولیه رایگان مانند آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و برنامه‌های بازنشستگی را برای شهروندان خود تضمین می‌کند. این کشور توسط بانک جهانی به عنوان یک کشور پردرآمد و ثروتمند طبقه‌بندی شده است. فرانسه یکی از پیشروان جهانی در زمینه تولید از جمله صنایعی مانند هوافضا، خودروسازی، راه‌آهن، کالاهای لوکس و لوازم آرایشی است. این کشور به‌طورعمده وسایل نقلیه، هواپیما، محصولات غذایی و دارویی، قطعات الکترونیکی و هیدروکربنی را صادر می‌کند.

کد خبر 669769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.