نخستین سیستم حمل‌ونقل بدون آلاینده در شهر آمریکایی

منطقه شهری بزرگ راک در آرکانزاس ایالات‌متحده‌آمریکا در راستای برآورده‌سازی اهداف ملی برای کاهش آلودگی هوا، به راه‌اندازی اتوبوس‌های جدیدی با آلایندگی صفر اقدام کرده است که آینده سبزتری برای منطقه ایجاد و گزینه‌های حمل‌ونقل پایدار برای مردم آرکانزاس فراهم می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان حمل‌ونقل شهری منطقه‌ای راک در آرکانزاس ایالت‌متحده‌آمریکا از راه‌اندازی نخستین سیستم حمل‌ونقل انبوه بدون آلایندگی در آرکانزاس خبر داد که گامی مهم به سوی آینده‌ای پایدار است. اتوبوس‌های ۴۰ فوتی در این سیستم با فناوری باتری کار می‌کنند و در جولای ۲۰۲۳ پس از گذراندن دوره‌های آموزش اضافی توسط کارکنان، اپراتورها و تیم‌های تعمیر و نگهداری در خیابان‌های منطقه مستقر خواهند شد.

خرید اتوبوس‌های بدون آلایندگی جدید با کمک‌هزینه رقابتی ۴.۹ میلیون دلاری از سوی اداره حمل‌ونقل فدرال آمریکا امکان‌پذیر شده و بزرگ‌ترین کمک‌هزینه‌ای است که سازمان حمل‌ونقل شهری منطقه‌ای راک برای خرید اتوبوس‌ها و ایجاد زیرساخت‌های شارژ دریافت کرده است تا آینده‌ای پایدارتر برای منطقه به ارمغان آورد.

نخستین سیستم حمل‌ونقل بدون آلاینده در شهر آمریکایی

ماه‌های اولیه راه‌اندازی سیستم حمل‌ونقل انبوه بدون آلایندگی راک شامل ارزیابی فرایند مدیریت شارژ با در نظر گرفتن عواملی مانند دما، تنظیمات HVAC (مجموعه فناوری‌ها و فرایندهای مرتبط با سیستم‌های سرمایش،گرمایش و تهویه مطبوع)، رفتار راننده‌ها و وضعیت زمین است که بر محدوده عملیاتی اتوبوس‌ها تأثیر دارند.

معرفی اتوبوس‌های برقی باتری‌دار راک با بازنشسته شدن اتوبوس‌های دیزلی همراه است و این شهر تا پایان سال ۲۰۲۵ به‌طور کامل از وجود هرگونه خودروهای دیزلی خالی خواهد شد. این اقدام با اهداف استراتژیک وزارت حمل‌ونقل ایالات‌متحده برای کاهش آلودگی هوا و انتشار گازهای گلخانه‌ای به‌ویژه در جوامع محروم همراه است. سیستم حمل‌ونقل انبوه بدون آلایندگی راک از طرح بلندمدت وزارت حمل‌ونقل آرکانزاس برای جایگزین‌های حمل‌ونقل چندوجهی و اهداف برنامه حمل‌ونقل ۲۰۵۰ مرکز این شهر نیز حمایت می‌کند که هدف آن تقویت تلاش‌های انرژی پایدار، بهبود کیفیت هوا و ارتقای رشد اقتصادی است.

کد خبر 668750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.