ضرورت به روز بودن طرح‌ها در امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

معاون استاندار اصفهان گفت: گفتن، نوشتن و کارکردن برای شهدا و ایثارگران، همگی خوب و عالی بوده‌اند، اما به روز بودن اقدامات و فعالیت‌ها در این بخش یک مطالبه جدی و بسیار مهم است که باید عملیاتی شود تا خروجی و نتیجه آن توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا جانثاری امروز چهارشنبه-بیست‌وچهارم خردادماه- در نشست فصلی شورای توسعه و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار، اظهار کرد: ایثار و شهادت عامل بنیادین و هویتی در نظام مقدس اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری جلسات و نشست‌های شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت باید هدفمندتر و با برنامه تر باشد. اینکه همه اعضا بدانند جامعه هدف یک اقدام و طرح کام قشر یا مجموعه است و یا اینکه طرح در نظر گرفته شده ترکیبی یا اختصاصی برای یک نهاد یا چند مجموعه است باید مشخص باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، تصریح کرد: طرح برای جامعه در شکل کلان یک مدل طراحی و تدوین می‌خواهد اما برای قشر دانشجو یا سالمند نسخه دیگری باید پیچید و حتی به شکلی دیگر باید عمل کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز و در دوره حاضر باید دید مصداق ایثار در جامعه چیست و و بر همان اساس طرح و برنامه داشت. خواهر بزرگواری در گرمای تابستان چادر به سر می‌کند به واقع یک ایثارگر است. مدیر و مسئولی که در میانه آشوب‌های سال گذشته به میدان آمد، سیلی خورد و برای انقلاب و اسلام مصاحبه کرد او هم به نوعی ایثار کرده است و در زمان خود اقدام بزرگی داشته است.

جانثاری با بیان اینکه امروز دفاع از ولایت و رهبری مصداق ایثار و فداکاری است، افزود: فردی که در مجموعه‌ای خادمانه و مخلصانه کار می‌کند و همه افراد آن مجموعه بی‌تفاوت به نظام و اسلام و انقلاب هستند، او نیز یک ایثارگر است. بنابرایان ابتدا باید مصادیق ایثار در دوران حاضر مشخص باشد.

وی ادامه داد: گفتن و نوشتن و کارکردن برای شهدا و ایثارگران، همگی خوب و عالی بوده‌اند، اما به روز بودن اقدامات و فعالیت‌ها در این بخش یک مطالبه جدی و بسیار مهم است که باید عملیاتی شود تا خروجی و نتیجه آن توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

کد خبر 667130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.