ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را به رشد و بالندگی می‌رساند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس، کشور را در همه ابعاد توانمند و خودکفا کرده و به جوانان این سرزمین خودباوری و اعتماد به نفس می‌آموزد.

به گزارش ایمنا، سرهنگ غلامرضا کریمی امروز_ سه‌شنبه نهم خردادماه_ در آئین افتتاح یادمان شهید گمنام دانشگاه صنعتی اراک با بیان اینکه دفاع مقدس سرشار از درس‌ها و تجربیات ارزشمند است و باید از این گنجینه گران بها به خوبی بهره ببریم، اظهار کرد: تبیین در کنار تبلیغ باید مورد توجه قرار گیرد و دانشگاه نقش مهمی در این مهم دارد.

وی تأکید کرد: توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و تفکر بسیجی نیاز مهم کشور در گام دوم انقلاب است و فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را به رشد و بالندگی می‌رساند و اگر در توسعه، ترویج و تبیین فرهنگ ایثار، شهادت و ازخودگذشتگی کوتاهی شود جامعه دچار انحراف خواهد شد و فرهنگ‌های دیگر جایگزین می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس، کشور را در همه ابعاد توانمند و خودکفا کرده و به جوانان این سرزمین خودباوری و اعتماد به نفس می‌آموزد.

سرهنگ کریمی گفت: دشمن به دنبال فراموشی فرهنگ ایثار و شهادت است و دانشگاه‌ها با عنوان یکی از مراکز اصلی به عنوان یکی از مراکز اصلی تربیت مدیران آینده کشور نباید بگذارند دشمنان به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: مهمترین راهکار خنثی کردن توطئه‌های دشمنان علیه جوانان و نوجوانان و صیانت از آینده سازان کشور ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت است و راه آن جهاد تبیین و روایت صحیح از حماسه‌های دفاع مقدس و هویت ساز انقلاب اسلامی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اضافه کرد: به برکت نورانیت شهدا امروز یادمان‌های شهید گمنام به پاتوقی برای جوانان و نوجوانان تبدیل شده‌اند و احداث یادمان‌های شهدا در مکان‌هایی چون دانشگاه‌ها برکات فراوانی داشته است.

وی با اشاره به اینکه حضور شهدای گمنام در دانشگاه‌ها علاوه بر ایجاد فضای معنوی در دانشگاه‌ها موجب الگوسازی و تربیت نسل خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه دانشگاهیان آینده‌سازان کشور هستند باید در الگوگیری از سیره شهدا پیشگام باشند و یادمان‌های شهید این مهم را تحقق می‌بخشند.

سرهنگ کریمی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یکی دیگر از اهداف مهم یادمان‌های شهدا است و می‌توان با برگزاری برنامه‌های اثرگذار فرهنگی این مهم را در مکان‌های یادمان‌ها محقق کرد و دانشگاه‌ها نقش مهمی در این راستا دارند.

وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی افتخار این را دارد که میزبان بیش از ۱۵۹ شهید گمنام است که در ۷۱ یادمان شهید آرمیده‌اند و در سال ۱۴۰۱ هدف گذاری تکمیل ۱۷ یادمان شهید در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 664480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.