میوه‌هایی که بدن را هیدراته نگاه می‌دارد

مصرف هندوانه، توت فرنگی، آب نارگیل و خیار مانع کم‌آب شدن بدن می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کم‌آبی بدن زمانی رخ می‌دهد که انسان مایعات بدن خود را بیشتر از مقداری که می‌نوشد، از دست می‌دهد. زمانی که بدن دچار کم‌آبی می‌شود، نمی‌تواند وظایف معمول روزانه خود را به‌درستی انجام دهد. در صورتی که کم‌آبی بدن درمان نشود، فرد دچار مشکلات سلامتی جدی و شدید می‌‎شود. علائم و نشانه‌های کم‌آبی بدن شامل خشک شدن دهان، تشنگی شدید، ادرار کم، ادرار تیره‌رنگ، خستگی، ضعف، سرگیجه، احساس گیجی، گرفتگی عضلات و فشار خون پایین می‌شود. دلیل اصلی اینکه در ماه‌های گرم تابستان دچار کم‌آبی می‌شوید، تعریق بیش از حد است. مصرف بعضی از مواد غذایی باعث می‌شود مایعات از دست رفته بدن بازیابی شود، در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

هندوانه

بیش از ۹۰ درصد هندوانه از آب تشکیل شده است، بنابراین برای روزهای گرم تابستان بسیار مناسب است. این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها است که به تقویت سلامت عمومی بدن کمک می‌کند و در عین حال خطر کم‌آب شدن بدن را نیز کاهش می‌دهد.

توت‌فرنگی

توت‌فرنگی جزو میوه‌هایی است که حاوی بالاترین میزان آب است، بنابراین مصرف آن در روزهای گرم تابستان توصیه می‌شود. از آنجایی که بیش از ۹۰ درصد توت‌فرنگی را آب تشکیل می‌دهد، می‌تواند آب از دست رفته بدن را تأمین کند.

آب نارگیل

آب نارگیل حاوی الکترولیت‌های زیادی است که می‌تواند به جبران کم‌آبی کمک کند. مصرف آب نارگیل در روزهای گرم تابستان مانع دهیدراته شدن بدن می‌شود.

خیار

خیار یک ماده غذایی دیگر است که حاوی ۹۵ درصد آب است، همچنین این میوه دارای مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان و ترکیبات ضدالتهابی است که مصرف آن نه تنها مانع کم‌آبی بدن می‌شود، بلکه اثرات پیری پوست را نیز کاهش می‌دهد.

از مصرف این مواد غذایی در روزهای گرم دوری کنید

توصیه شده است که در روزهای گرم تابستان از مصرف غذاهایی که ادرارآوراست، خودداری کنید. زیرا ادرار مکرر به همراه تعریق در روزهای گرم باعث می‌شود بدن آب زیادی از دست دهد. بنابراین بهتر است از مصرف قهوه یا دیگر نوشیدنی‌های کافئین‌دار، چای، نوشیدنی‌های شیرین و مارچوبه دوری کنید.

کد خبر 667056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.