۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
یک شهر، ورزشگاه!

سالزبورگ اتریش از برنامه جدیدی برای تسهیل تبدیل محیط شهری به یک زمین ورزشی بزرگ رونمایی کرده است که تمام فضاهای مناسب برای تمرین در هوای آزاد را مشخص می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات محلی در سالزبورگ برنامه جدیدی برای تسهیل تبدیل محیط شهری به یک زمین ورزش بزرگ راه‌اندازی کرده‌اند که تمام فضاهای تمرینی در هوای آزاد را مشخص می‌کند و فهرستی از مسیرهای محلی مناسب برای دویدن را با ارائه جزئیاتی از جمله وجود ناهمواری در مسیر یا دشواری عبور از آن ارائه می‌دهد.

برنامه جدید که «شهر پویا» نام‌گذاری شده است، یک دید کلی از زمین‌ها و مکان‌های ورزشی سراسر شهر و رویدادهای ویژه مرتبط با ورزش در اختیار کاربران قرار می‌دهد و با ارائه اطلاعاتی در مورد مسافت، شیب و سختی عبور از ۱۲ مسیر شناخته‌شده شهر، روند انتخاب مناسب‌ترین مسیر را برای ورزش و دسترسی بهتر به امکانات مورد نیاز تسهیل می‌کند. این برنامه همچنین قابلیت راهنمایی کاربران به تمام گوشه و کنار شهر از طریق GPS را دارد.

یک شهر، ورزشگاه!

مقامات سالزبورگ امیدوارند این امکانات بتواند افراد بیشتری را متقاعد کند که در دنیای کم‌تحرک و فناوری‌محور امروزی که بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها با کمترین درگیری فیزیکی انجام می‌گیرد، از منازل خود بیرون بیایند و کمی فعالیت بدنی داشته باشند و به این ترتیب نشاط شهر افزایش پیدا کند. با این اقدام، علاوه بر تأمین سلامت جسمی شهروندان، تعاملات اجتماعی نیز افزایش پیدا می‌کند و در نهایت، شهر از هر نظر سالم می‌شود؛ یکی از پیامدهای ترویج سلامت روحی و جسمی شهروندان، کاهش جرم و جنایت است که با روحیه ورزشکاری افراد رابطه چشمگیری دارد.

برنامه شهر پویا نقش بسزایی در دیده شدن پیشنهادهای ورزشی متنوع موجود در سطح شهر ایفا می‌کند و به کمک آن شهروندان دید کلی بسیار واضحی از تمام امکانات ورزشی سراسر سالزبورگ خواهند داشت که به‌طور مداوم در حال گسترش است. قابلیت رهیابی این برنامه حتی در مسیرهایی که روی نقشه‌های شهری علامت‌گذاری نشده است، کاربران را به‌طور مستقیم به‌سمت مقاصد موردنظر خود راهنمایی می‌کند و به این ترتیب می‌تواند ساکنان این شهر اتریشی را نسبت به اتخاذ سبک زندگی فعال تشویق کند.

یک شهر، ورزشگاه!

کد خبر 665852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.