اقدامات جدید لندن در پیشگیری از مرگ‌ومیرهای خیابانی

سازمان حمل‌ونقل لندن اعلام کرده است که شهر به‌رغم پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه انتشار صفر کربن، شاهد افزایش نگران‌کننده تلفات و جراحات شدید خیابانی است که به سطوح قبل از همه‌گیری نزدیک می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داده‌های جدید سازمان حمل‌ونقل لندن حاکی از نیاز جدی این شهر به اقدامات لازم برای پیشگیری از مرگ‌ومیر و جراحات شدید جاده‌ای است که به‌رغم پیشرفت‌های قابل‌توجه شهر در زمینه دستیابی به هدف صفر انتشار و تعهد شهردار برای حذف تلفات جاده‌ای از شبکه حمل‌ونقل پایتخت همچنان دیده می‌شود و در حال رشد به سطوح پیش از همه‌گیری کووید -۱۹ است. این امر عواقب مخربی برای خانواده‌ها، دوستان و جوامع آسیب‌دیده دارد و نیاز به اقدام جمعی برای دستیابی به هدف چشم‌انداز صفر شهردار برای از بین بردن مرگ‌ومیر و جراحات جاده‌ای تا سال ۲۰۴۱ دارد.

کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ها از جمله عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و موتورسواران ۸۰ درصد از کل تلفات لندن را در سال ۲۰۲۲ تشکیل می‌دهند و با وجود افزایش ۸۸ درصدی دوچرخه‌سواری، ۴۴ درصد از آسیب‌های جدی برای دوچرخه‌سواران اتفاق می‌افتد. این امر نیاز به اجرای مداوم زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری ایمن، تصویب قوانین محدودیت سرعت و ابتکاراتی همچون استانداردهای دید مستقیم (DVS) را برجسته می‌کند.

تصادفات مربوط به خودروها همچنان نگرانی اصلی جاده‌های پایتخت انگلستان است و ۶۵ درصد از کل تلفات را دربر می‌گیرد. افزایش سفر با اتوبوس‌ها نیز با افزایش ۵۶ درصدی تصادف اتوبوس‌ها همراه بوده است.

اقدامات جدید لندن برای پیشگیری از مرگ‌ومیرهای خیابانی

سازمان حمل‌ونقل لندن متعهد شده است با گسترش برنامه کاهش سرعت خود، برای ۵۶ کیلومتر از جاده‌های محلی حادثه‌خیز، محدودیت سرعت ۲۰ مایل در ساعت تعیین، استانداردهای ایمنی دید مستقیم را تشدید و به ارائه برنامه مسیرهای دوچرخه‌سواری با کیفیت اقدام کند. سازمان همچنین با پیاده‌سازی برنامه ایمنی اتوبوس و بهره‌گیری از فناوری‌هایی مانند دستیار سرعت هوشمند، دوربین‌های نظارتی، سیستم‌های هشدار صوتی خودرو، ترمز اضطراری پیشرفته و طراحی مجدد جلوبندی اتوبوس‌ها، تطابق اتوبوس‌های جدید را با استانداردهای ایمنی تضمین می‌کند.

علاوه بر این، سازمان به‌منظور بررسی نوآوری‌هایی که آسیب‌های وارده به مسافران اتوبوس را کاهش می‌دهد، به راه‌اندازی «چالش نوآوری ایمنی اتوبوس‌» اقدام کرده است که در راستای افزایش ایمنی اتوبوس‌ها از جمله بهبود فضای داخلی آن‌ها قرار دارد که در استراتژی ایمنی اتوبوس‌های آینده نیز مشخص شده است.

مدیر سازمان حمل‌ونقل لندن تأکید کرد که حفاظت از همه در جاده‌ها یک اولویت است و افزود: بر اساس موفقیت برنامه‌های محدودیت سرعت ۲۰ مایلی که در منطقه پرازدحام مرکزی لندن معرفی و به کاهش ۲۵ درصدی تصادفات منجر شده است، برنامه‌هایی برای کاهش سرعت در ۱۴۰ کیلومتر جاده‌های اضافی تا ماه می ۲۰۲۴ وجود دارد.

کد خبر 664089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.