۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
داروی Paxlovid ایمن و موثر است

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز استفاده گسترده از داروی پاکسلووید برای بزرگسالان در معرض خطر را صادر کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به‌تازگی داروی ضدویروس کرونا که Paxlovid نام دارد را برای بزرگسالانی که معرض خطر ابتلا به کرونا هستند به صورت کامل تأیید کرد. این دارو به‌طور ویژه برای درمان کووید خفیف تا متوسط بزرگسالان بالای ۵۰ سال و افرادی که از بیماری‌های خاص رنج می‌برند و باعث می‌شود در معرض خطر بستری شدن در بیمارستان یا مرگ‌ومیر ناشی از کرونا قرار گیرند، توصیه می‌شود.

افرادی که درگیر بیماری‌هایی همچون دیابت، سرطان، ضعف سیستم ایمنی یا بیماری‌های قلبی عروقی هستند، می‌توانند از داروی ضدویروسی پاکسلووید استفاده کنند. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرده است که داروی پاکسلووید هر هفته جان ۱۵۰۰ فرد را نجات می‌‎دهد و خطر بستری شدن ۱۳ هزار نفر را نیز کاهش می‌دهد.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که داروی پاکسلووید خطر بستری شدن در بیمارستان یا مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید -۱۹ را ۸۶ درصد کاهش می‌دهد، البته در صورتی که این دارو طی پنج روز اول پس از بروز علائم مصرف شود. همچنین هنگامی که افراد در سه روز اول بیماری خود، پاکسلووید را مصرف کنند، خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر ۸۹ درصد کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 663938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.