آیا داروی پاکسلووید برای زنان باردار ایمن است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مادران باردار می‌توانند از داروی پاکسلووید برای پیشگیری از بروز عفونت کووید-۱۹ استفاده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آزمایش‌های بالینی انجام شده نشان می‌دهد که داروی پاکسلووید خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و مرگ‌ومیر ناشی از آن را تا ۸۹ درصد در افراد آلوده به کرونا کاهش می‌دهد. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز استفاده اضطراری از داروی پاکسلووید را در دسامبر ۲۰۲۱ برای استفاده در میان بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال صادر کرد.

گروهی از محققان دانشگاه جان هاپکینز در ایالات متحده آمریکا به منظور بررسی تأثیر داروی پاکسلووید بر زنان باردار مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف ۴۷ زن باردار از بیش از ۳۴۰۰ زن باردار که تحت درمان بودند را انتخاب کردند. این افراد بین ۱۵ مارس تا ۲۰ آگوست ۲۰۲۲ به کرونا خفیف تا متوسط مبتلا شده بودند. همه زنان درمان با داروی پاکسلووید را یک روز پس از شروع علائم کرونا شروع کردند. میانگین سنی آن‌ها ۳۴ سال بود و به طور متوسط ۲۸ هفته از بارداری آن‌ها گذشته بود.

به گفته محققان ۴۷ زن بارداری که داروی پاکسلووید را مصرف کرده بودند، درگیر هیچ مشکل خاصی نشدند و دارو با بارداری آن‌ها تداخل نداشت، بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که مادران باردار می‌توانند با خیال راحت از داروی پاکسلووید برای پیشگیری از شدت یافتن بیماری کووید -۱۹ خود استفاده کنند. بارداری ازجمله شرایطی است که افراد را در معرض خطر بالای ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار می‌دهد، بنابراین مصرف داروی پاکسلووید می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

کد خبر 624983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.