رونمایی از بلندپروازانه‌ترین پروژه قرن جهان در بیرمنگام

احداث فضاهای سبز متعدد و ۲۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی تنها بخشی از طراحی بلندپروازانه‌ترین پروژه قرن جهان در بیرمنگام انگلستان خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اعضای شورای شهر بیرمنگام در انگلستان مبارزات جدی خود را با عبور و مرور وسایل‌نقلیه موتوری از طریق توسعه‌های پایدار جدید خود آغاز کرده و مدعی شده‌اند که پیاده‌سازی شگفت‌انگیزترین پروژه سبز جهان آن‌ها را در تحقق اهداف خود یاری خواهد کرد. این پروژه که پیش‌بینی شده است اجرای آن ۲۰ سال طول بکشد، بیرمنگام را از نظر پایداری به سطحی برابر با وین در اتریش و کپنهاگ، پایتخت دانمارک خواهد رساند. بلندپروازانه‌ترین طرح پایدار قرن جهان در شهر بریتانیایی ۲۰۰ کیلومتر مسیر را برای سفرهای فعال مانند دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در بر خواهد گرفت، ضمن این‌که فضاهای سبز بی‌شماری را نیز در خود جا خواهد داد.

پروژه جدید که در کمربندی شهر اجرا خواهد شد، یک مسیر دایره‌ای بسیار عظیم، فضاهایی برای تردد سبز و پارک‌هایی سرسبز را در بر خواهد گرفت و همچون کپنهاگ، از بیرمنگام شهری دوستدار دوچرخه‌سواری خواهد ساخت. به دنبال این اقدام که به‌زودی از طراحی کلی آن رونمایی می‌شود، نرخ فضاهای سبز بیرمنگام به‌میزان حداقل دو برابر افزایش خواهد یافت که در نتیجه آن تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا کاهش قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد و در نهایت تسهیل تحقق اهداف کربن‌صفر در مسیری هموارتر از قبل قرار خواهد گرفت.

مدیران بیرمنگام ادعا کرده‌اند که اجرای بلندپروازانه‌ترین پروژه قرن جهان به‌زودی آغاز خواهد شد و نکته جالب توجه در مورد آن این است که اشتغال‌زایی سبز در رأس اهداف آن قرار دارد، به‌طوری که معماران ادعا کرده‌اند طی این ۲۰ سال، ۷۴ هزار نفر به فعالیت در منطقه مشغول خواهند بود، ضمن این‌که احداث ۳۵ هزار واحد مسکونی نیز در لیست اقدامات مربوط به اجرای پروژه قرار دارد. مدیران همچنین مدعی شده‌اند که تمام سازه‌ها و زیرساخت‌های جدید پروژه، صد درصد نیروی مورد نیاز خود را از انرژی تجدیدپذیر تأمین خواهد کرد و این در حالی است که بهبود حمل‌ونقل شهری در کنار سایر خدمات پروژه، بهبود قابل‌توجه کیفیت زندگی را برای تمام شهروندان به دنبال خواهد داشت.

رونمایی از بلندپروازانه‌ترین پروژه قرن جهان در بیرمنگام

کد خبر 661545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.