سامانه یکپارچه خودروهای داخلی + ثبت نام فردا موتور sx5، جک j4 و اطلس سایپا در esalecar.ir

ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه (ویژه متقاضیان عادی، خودروهای فرسوده و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) آغاز شد.

به گزارش ایمنا، دومین طرح عرضه خودروهای داخلی در سامانه یکپارچه با وکالتی کردن حساب متقاضیان آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

افتتاح حساب وکالتی آنلاین

متقاضیان از روز چهارشنبه بیستم اردیبهشت تا پایان روز جمعه بیست و نهم اردیبهشت ماه فرصت دارند، نسبت به ایجاد حساب وکالتی در بانک‌های اعلامی اقدام کنند.

زمان ثبت نام سامانه یکپارچه خودرو

متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آنها از سوی بانک ارسال شده است، می‌توانند از روز چهارشنبه سوم خرداد تا چهارشنبه دهم خرداد نسبت به ثبت نام اولیه به منظور تشکیل لیست نوبت دهی (لیست انتظار) برای خودرو اقدام کنند.

خودرو فردا sx5

ثبت نام سامانه یکپارچه خودرو

امکان ثبت نام متقاضیانی که پیش از این در لیست نوبت دهی طرح اول سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی قرارگرفته‌اند، وجود ندارد مگر آنکه انصراف خود را تا تاریخ بیستم اردیبهشت در سامانه‌های مربوطه ثبت کنند.

ورود به سامانه یکپارچه خودرو

آدرس اینترنتی سامانه یکپارچه خودرو، https: esalecar.ir است.

سامانه یکپارچه خودروهای داخلی + ثبت نام فردا موتور sx5، جک j4 و اطلس سایپا در esalecar.ir

جزییات سامانه ثبت نام خودرو

ثبت نام طرح یکپارچه خودرو بر مبنای فرآیند نوبت دهی شامل سه مرحله است:

  • پیش‌ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت دهی
  • نوبت دهی و اعلام زمان بندی به ازای هر محصول مشخص براساس برنامه تولید
  • قطعی نمودن ثبت نام متقاضیان براساس فراخوان خودروساز

در مرحله پیش‌ثبت نام، متقاضیان واجد شرایط که وجه اعتبار لازم را در حساب وکالتی خود مسدود کرده‌اند امکان انتخاب ۵ اولویت جهت ثبت نام اولیه برای قرار گرفتن در لیست نوبت دهی و یا حق تقدم خرید خودروهای داخلی برمبنای لیست انتظار را خواهند داشت وپیش نیاز ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت دهی، وکالتی کردن حساب شخصی متقاضی به‌نام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و مسدود کردن وجه اعتبار است.

تبصره ۱: موجودی لازم برای انجام ثبت نام در لیست نوبت دهی کلیه خودروهای داخلی «صد میلیون تومان» است و این وجه اعتبار صرفاً لازم است تا زمان اعلام نتایج نوبت دهی در حساب شخصی وکالتی مشتریان مسدود شود، وجود وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی صرفاً به منظور شناسایی مشتریان واقعی درنظر گرفته شده است و برای کلیه متقاضیان طرح عادی، طرح خودروهای فرسوده و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت الزامی است.

تبصره ۲: ضروری است وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی شخص متقاضی، از زمان ثبت نام اولیه تا اعلام اولویت‌های تخصیص، مسدود شود و قابل برداشت نیست. انصراف از حساب وکالتی و یا برداشت وجه توسط متقاضی در طی این مدت، به منزله انصراف از طرح تلقی و متقاضی از لیست انتظار حذف می‌شود.

تبصره ۳: ثبت نام مرحله اول در لیست نوبت دهی هیچ‌گونه حقی را برای متقاضی برای دریافت خودرو ایجاد نمی‌کند و تعهد خودروساز صرفاً براساس قطعی کردن ثبت نام توسط خودروساز در مرحله سوم اجرای طرح، شکل می‌گیرد.

تبصره ۴: تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس اولویت انتخابی مشتری و رتبه اولیه در سامانه انجام می‌گیرد.

تبصره ۵: ضروری است علاوه بردارا بودن حساب شخص وکالتی با وجه اعتبار لازم، کلیه شرایط طرف تقاضا، توسط متقاضیان رعایت گردیده وچنانچه در هرمرحله تا قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروساز، مشخص شود که متقاضی حایز شرایط ثبت نام نبوده، ثبت نام وی ملغی می‌شود.

در مرحله دوم و پس از نوبت دهی، لیست متقاضیان واجد شرایط در ثبت نام اولیه، براساس برنامه تولید اعلام شده از سوی خودروسازان داخلی، زمان تحویل خودروی مدنظر به متقاضی در سامانه اعلام می‌شود.

  • اعلام زمانبندی براساس لیست نوبت دهی (لیست انتظار هر محصول) در خردادماه ۱۴۰۲ و در سامانه https://www.esalecar.ir انجام می‌شود.
  • قرار گرفتن متقاضی در لیست انتظار براساس زمانبندی اعلامی، تعهدی را برای خودروساز به منظور تحویل خودرو ایجاد نمی‌کند و این تعهد صرفاً پس از انجام مرحله سوم و براساس انعقاد قرارداد فروش متقاضی با خودروساز و براساس مفاد قرارداد منعقده شکل می‌گیرد.
  • در این مرحله و پس از اعلام نتایج زمانبندی متقاضی می‌تواند نسبت به برداشت وجه اعتبار از حساب وکالتی اقدام کند و در صورت تمایلِ متقاضی واجد شرایط برای تحویل خودرو مطابق با زمانبندی اعلامی در این مرحله، می‌تواند تا نسبت به قطعی کردن ثبت نام براساس فراخوان خودروساز و با تکمیل وجه در حساب خودروساز و براساس قیمت روز، اقدام کند و یا آنکه با اعلام انصراف پس از اعلام نتایج زمانبندی، از لیست انتظار خودروی مدنظر خارج شود.

در مرحله سوم و پس از اعلام زمانبندی به متقاضیان و شکل گیری لیست انتظار برای هر محصول، خودروساز موظف است تا هرگونه فراخوان برای طرح‌های فروش خودرو را منطبق بر زمانبندی و نوبت دهی انجام شده، اعلام کند. بنابراین خودروسازان به مرور زمان و صرفاً برمبنای لیست اولویت بندی مذکور برای هر محصول، نسبت به فراخوان و قطعی کردن ثبت نام و انعقاد قرارداد فروش بر مبنای قیمت روز خودرو، اقدام خواهند کرد.

در صورتی که در طول فراخوان مشتری در زمان تحویل و یا انجام ثبت نام قطعی، مشخص شود که مشتری شرایط طرف تقاضای مندرج در اطلاعیه را نقض و یا در این مدت از خودروسازان داخلی دیگر خودرو خریداری نکرده است، ثبت نام در این طرح کان لم یکن تلقی می‌شود.

جکj4

شرایط عمومی ثبت نام سامانه یکپارچه

  • حداقل سن مجاز متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال است.
  • دارا بودن گواهینامه رانندگی معتبر (دارای تاریخ اعتبار) برای متقاضیان خرید خودرو الزامی است.
  • متقاضیانی که طی ۴۸ ماهه گذشته در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و طی ۲۴ ماهه گذشته از سایر شرکت‌های خودروسازی نسبت به ثبت نام و یا صدور فاکتور (تمامی روش‌های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و …) اقدام کرده‌اند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.
  • متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.
  • انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو به اشخاص (حتی به‌صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به‌صورت وکالتی ممنوع است.
  • امکان صلح خودروی خریداری شده به غیر وجود ندارد.
  • شرکت‌های خودروسازی موظف‌اند روش‌های بازدارنده برای جلوگیری از انتقال سند حداقل به مدت یک سال، از جمله رهن گرفتن سند خودرو را اتخاذ و اجرا کند.
  • امکان ثبت نام و خرید خودرو برای اشخاص حقوقی وجود ندارد.
  • در صورتی که در هریک از مراحل و فرآیند ثبت نام مشخص شود که متقاضی حائز شرایط ثبت نام نیست، ثبت نام وی کان لم یکن تلقی و وجه واریزی (بدون پرداخت سود مشارکت و …) عودت خواهد شد.
  • در صورت بروز هرگونه تاخیر احتمالی در تحویل خودرو برابر ضوابط مندرج در قرارداد، خسارت جبران تاخیر در تحویل، مطابق آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو و ابلاغیه‌های مرتبط که متعاقباً از طریق بخشنامه‌های فروش اطلاع رسانی می‌شود، پرداخت خواهد شد.
  • سایر موارد و شرایط بر اساس بخشنامه‌های صادره توسط شرکت‌های خودروسازی و قرارداد منعقده فی‌مابین با مشتریان خواهد بود.
  • متقاضی باید اقدام به ایجاد صرفاً یک حساب وکالتی کند در غیر این صورت مسئولیت موضوع به عهده وی است.
  • متقاضی در فهرست اولویت‌های اعلامی اولین طرح یکپارچه خودروهای داخلی و وارداتی قرار نداشته باشد و یا تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ از طرح مذکور انصراف دهد.
  • هر کد ملی مجاز به خرید یک دستگاه خودرو از مجموع شرکت‌های خودروسازی است.
  • طرح‌ها شامل طرح عادی، طرح خودروهای فرسوده و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و مسئولیت اشتباه در انتخاب طرح بعهده متقاضی است.
  • متقاضیان ثبت نام باید شماره همراه ثبت شده بنام خود را در سامانه اعلام کنن در غیر این صورت مسئولیت عدم تطابق شماره همراه با کد ملی بعهده متقاضی است.

خودروهای سامانه یکپارچه

خودرو اطلس

محصولات سایپا در سامانه یکپارچه‌

۱ - کوییک آر مدل جی ایکس

۲ - کوییک مدل جی ایکس

۳- کوییک با گیربکس اتوماتیک

۴ - ساینا مدل جی ایکس اتوماتیک

۵- ساینا مدل جی ایکس

۶- ساینا مدل جی ایکس دوگانه سوز

۷ - ساینا اس

۸- ساینا اس با گیربکس اتوماتیک

۹ - ساینا مدل جی‌ایکس (موعد تحویل شهریور ۱۴۰۲ به بعد)

۱۰ - ساینا مدل جی‌ایکس دوگانه‌سوز (موعد تحویل شهریور ۱۴۰۲ به بعد)

۱۱ - اطلس

محصولات کرمان موتور در سامانه یکپارچه‌

۱ - JACS۳

۲ - JACJ۴

۳ - KMCJ۷

محصولات فردا موتورز در سامانه یکپارچه

۱ - FMC-SX۵

۲ - FMC-T۵

۳ - SUBA M۴

محصولات مدیران خودرو در سامانه یکپارچه

۱ - Arrizo ۶ PRO Excellent

۲ - Tiggo ۸ PRO Premium

۳ - X۵۵ Pro IE

۴ - X۲۲ pro IE Turbo

۵ - X۲۲ pro MT

۶ - Arrizo ۵ turbo IE LF

کد خبر 660601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.