علائم روتاویروس در بزرگسالان + درمان و پیشگیری واکسن

روتاویروس در میان بزرگسالان نیز ممکن است باعث بروز علائمی مانند استفراغ، اسهال و تب بالا شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، روتاویروس یک بیماری مسری است به دلیل ناتوانی سیستم ایمنی بدن رخ می‌دهد، این بیماری معمولاً نوزادان و کودکان خردسال را تحت تاثیر قرار می‌دهد، البته بزرگسالان نیز ممکن است آن را تجربه کنند، اگرچه معمولاً با شدت کمتری رخ می‌دهد. در ادامه به بررسی علائم آن و پیشگیری از بروز آن می‌پردازیم:

علائم روتاویروس در کودکان

رایج‌ترین نشانه‌های بروز روتاویروس در میان کودکان اسهال شدید و استفراغ است. علائم دیگر این بیماری شامل خستگی شدید، تب بالا، دل درد، مدفوع حاوی خون یا چرک، مدفوع سیاه و کم آب شدن بدن می‌شود. نشانه‌های کم آب شدن بدن در میان کودکان شامل خشکی دهان، سرد شدن پوست، نداشتن اشک هنگام گریه و کاهش تعداد دفعات ادرار می‌شود. کم آب شدن بدن در میان کودکان نگران‌کننده است و حتی ممکن است باعث بروز مشکلات جدی شود.

علائم روتاویروس در بزرگسالان

بزرگسالان ممکن است بعضی از علائم روتاویروس را تجربه کنند، البته بزرگسالان سالم معمولاً این علائم را با شدت بسیار کم تجربه می‌کنند. حتی ممکن است بزرگسالان به بیماری روتاویروس مبتلا شوند اما هیچ علامتی را تجربه نکنند. داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که روتاویروس احتمالاً باعث بروز اسهال در میان بزرگسالان می‌شود که با گذشت زمان بهبود پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: علائم ویروس جدید در کودکان + روش تشخیص و درمان روتاویروس

درمان روتاویروس

هیچ دارو یا درمان خاصی برای بیماری روتاویروس وجود ندارد، البته معمولاً پزشک‌ها برای تسکین علائم مربوط به آن داروهایی را تجویز می‌کنند. توصیه شده است که به منظور پیشگیری از کم آب شدن بدن در دوران بیماری، از هیدراته ماندن بدن مطمئن شوید، بنابراین لازم است مقدار زیادی مایعات بنوشید و از مصرف غذاهای شیرین و چرب که باعث وخیم‌تر شدن اسهال می‌شود، دوری کنید. متخصصان معتقدند که کودکان مبتلا به روتاویروس بهتر است از مایعات حاوی الکترولیت استفاده کنند تا خطر کم آب شدن بدن ناشی از استفراغ و اسهال جبران شود.

پیشگیری روتاویروس

به نظر می‌رسد که واکسیناسیون بهترین و موثرترین روش پیشگیری از بروز روتاویروس، به ویژه در میان کودکان، است. همچنین، شستن دست‌ها قبل از غذا خوردن مانع گسترش عفونت و انتقال آن به دیگران می‌شود. لازم است افراد در صورت ابتلا به بیماری روتاویروس در منزل بمانند تا بهبود پیدا کنند، در این صورت خطر انتقال آن به دیگران کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: واکسن روتا ویروس + زمان دریافت کودکان و عوارض جانبی

کد خبر 660134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.