علائم ویروس جدید در کودکان + روش تشخیص و درمان روتاویروس

روتا ویروس شامل علائمی مانند اسهال شدید، استفرغ و کم آبی بدن در میان کودکان است. روش تشخیص و درمان این بیمار یمورد توجه کاربران فضای مجازی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، روتاویروس رایج‌ترین دلیل بروز اسهال شدید در میان نوزادان و کودکان خردسال است. این بیماری معمولاً کودکان بین شش تا ۲۴ ماهگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اولین علائم بیماری با تب و استفراغ شروع می‌شود و سپس کودکان در عرض ۱۲ تا ۲۴ ساعت درگیر اسهال شدید می‌شوند. اسهال شدید و کم آبی بدن از جمله شایع‌ترین علائم روتاویروس در میان کودکان است. کم آبی بدن می‌تواند شش ساعت پس از شروع بیماری رخ دهد. این بیماری معمولاً بین پنج تا هفت روز طول می‌کشد.

درمان روتاویروس

هیچ درمان خاصی برای عفونت روتاویروس وجود ندارد، آنتی‌بیوتیک‌ها و ضدویروس‌ها به بهبود این بیماری کمک نمی‌کند. معمولاً عفونت در عرض سه تا هفت روز برطرف می‎‌شود. توصیه شده است به منظور پیشگیری از بروز کم آبی بدن ناشی از روتاویروس، مقدار زیادی مایعات بنوشید. در صورتی که کودک دچار اسهال شدید شده است، ممکن است پزشک محلول‌های درمانی خوراکی مانند Enfalyte یا Pedialyte را تجویز کند، به ویژه زمانی که اسهال بیش از چند روز طول بکشد. داروهای ضداسهال برای عفونت روتاویروس توصیه نمی‌‎شود.

بیشتر بخوانید: واکسن روتا ویروس + زمان دریافت کودکان و عوارض جانبی

درمان خانگی روتاویروس

توصیه شده است که کودکان مبتلا به روتاویروس وعده‌های غذایی کوچک‌تر میل کنند و به میزان کافی مایعات بنوشند تا دچار کم آبی بدن نشوند. برای کاهش تب کودکان می‌توانید از داروی استامینوفن استفاده کنید. فرد مبتلا به عفونت روتاویروس باید در منزل بماند و به میزان کافی استراحت کند.

علائم روتاویروس در کودکان

علائم روتاویروس در میان کودکان شامل اسهال و استفراغ برای مدت بین سه تا هشت روز، تب، از دست دادن اشتها و کم آب شدن بدن می‌شود. از جمله نشانه‌های کم آب شدن بدن کودکان می‌توان به ادرار نکردن به موقع، پوست خشک، سرگیجه، خشکی دهان و گلو، گریه بدون اشک و بی‌حالی اشاره کرد. لازم است در صورت بروز این علائم به پزشک مراجعه کنید.

نحوه تشخیص روتاویروس

در صورتی که کودک درگیر هرکدام از علائم ذکرشده روتاویروس شد، باید با پزشک تماس بگیرید تا بیماری را براساس علائم تشخیص دهد. در بعضی موارد نیز ممکن است لازم باشد فرد آزمایش مدفوع بدهد تا مشخص شود درگیر روتاویروس شده است یا خیر.

کد خبر 659870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.