مزایای ترک سیگار برای افراد مبتلا به سرطان ریه

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ترک سیگار خطر مرگ‌ومیر ناشی از سرطان ریه را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی مزایای ترک سیگار برای افراد مبتلا به سرطان ریه، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی تقریباً ۵۶۰۰ فرد مبتلا به سرطان ریه را مورد ارزیابی قرار دادند. ۷۹۵ نفر آن‌ها هرگز سیگار نکشیده بود، ۳۳۰۸ نفر پیش از این سیگاری بودند و ۱۴۹۱ نفر سیگار می‌کشیدند.

همه افراد شرکت‌کننده در ابتدای مطالعه به سوالاتی در مورد عادات سیگار کشیدن و دیگر اطلاعات سلامتی خود پاسخ دادند. محققان این افراد را هر ۱۲ تا ۱۸ ماه یک بار مورد ارزیابی قرار می‌داد. در طی مطالعه، ۳۸۴۲ نفر جان خود را از دست دادند که از این میان، ۷۹.۳ درصد آن‌ها سیگاری بودند، ۶۶.۸ درصد آن‌ها پیش از این سیگاری بودند و ۵۹.۶ درصد آن‌ها هرگز سیگار نکشیده بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد با وجود اینکه افراد غیرسیگاری بیشتر از دیگران در امان بودند، افرادی که پیش از این سیگار را ترک کرده بودند نیز از مزایای آن بهره‌مند شدند و کمتر از افراد سیگاری در معرض مرگ‌ومیر ناشی از سرطان ریه قرار گرفتند. هرچه تعداد سال‌هایی که فرد سیگار کشیدن را ترک کرده بود بیشتر بود، احتمال زنده ماندن وی پس از تشخیص سرطان ریه نیز افزایش پیدا می‌کرد.

نتایج این مطالعه در مجله JAMA Network Open منتشر شده است.

کد خبر 660107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.