اینترنت‌گردی چه تاثیری بر احتمال بروز زوال عقل دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که اینترنت‌گردی خطر بروز زوال عقل در میان بزرگسالان را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی ارتباط بین اینترنت‌گردی و خطر بروز زوال عقل، مطالعه جدید انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی ۱۸ هزار و ۱۵۴ بزرگسال که به زوال عقل مبتلا نبودند را مورد ارزیابی قرار دادند. سن افراد شرکت کننده در این مطالعه بین ۵۰ تا ۶۴ سال بود. این افراد به مدت تقریباً هشت سال تحت نظر بودند.

در پایان مطالعه، ۴.۶۸ درصد افراد درگیر بیماری زوال عقل شده بودند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که اینترنت‌گردی به صورت منظم خطر بروز زوال عقل را در مقایسه با افرادی که اینترنت‌گردی انجام نمی‌دادند، ۴۳ درصد کاهش یافته است. افرادی که بین ۰.۱ تا دو ساعت اینترنت‌گردی می‌کردند، کمتر از دیگران در معرض زوال عقل قرار داشتند.

به گفته پژوهشگران، افرادی که هرگز آنلاین نبودند یا بیشتر از دو ساعت اینترنت‌گردی می‌کردند در معرض زوال عقل قرار داشتند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که افراد با نیم ساعت تا حداکثر دو ساعت اینترنت‌گردی می‌توانند بیشترین مزایای آن در زمینه کاهش خطر ابتلا به زوال عقل را تجربه کنند. لازم است مطالعات بیشتری نیز انجام شود تا نتایج به دست آمده تائید شود.

نتایج این مطالعه در مجله American Geriatrics Society منتشر شده است.

کد خبر 659693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.