ویروس جدید باعث بروز مشکلات چشمی می‌شود + علائم

سویه جدید XBB.1.16 ویروس کرونا باعث بروز مشکلات چشمی می‎‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، متخصصان اخیراً اعلام کرده‌اند که سویه جدید XBB.1.16 ویروس کرونا ممکن است باعث بروز مشکلات چشمی مانند قرمزی، التهاب و عفونت چشم شود. داده‌های ارائه شده حاکی از این است که افراد آلوده به سویه جدید ویروس کرونا، به ویژه کودکان، ممکن است دچار علائمی مانند تب و ورم ملتحمه چشم شوند. افراد مبتلا به ورم ملتحمه چشم سوزش چشم، خارش، قرمزی چشم و وجود ترشحات در چشم را تجربه می‌کنند.

علائم ویروس جدید کرونا

در صورتی که در محیطی حضور داشته‌اید که با فردی مبتلا به ویروس کرونا در تماس بوده‌اید و پس از آن علائم ورم ملتحمه چشم را تجربه کردید، به احتمال زیاد دچار بیماری کووید -۱۹ شده‌اید. زیرسویه XBB.1.16 با سرعت زیادی از فرد بیمار به دیگران منتقل می‎‌شود. افراد مبتلا به این زیرسویه علاوه بر علائم کلاسیک مانند تب، سرفه و تنگی نفس، مشکلات چشمی، مانند قرمزی چشم، خارش و عفونت آن را نیز تجربه می‌کنند.

علت بروز مشکلات چشمی

عوامل زیادی از جمله سرماخوردگی، آلرژی فصلی، ویروس‌ها و باکتری‌ها ممکن است باعث بروز ورم ملتحمه چشم شود. به نظر می‌رسد که بدون انجام دادن آزمایش کرونا نمی‌توان به صورت قطعی تشخیص داد که فرد به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده است یا خیر.

احتمال بروز نوع شدید بیماری ناشی از آلوده شدن به زیرسویه جدید

به نظر می‌رسد که زیرسویه XBB.1.16 نسبت به دیگر زیرسویه‌ها، باعث بروز نوع شدید بیماری نمی‎‌شود. داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به این زیرسویه معمولاً در بیمارستان و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری نمی‎‌شوند.

شیوع ویروس جدید در ایالات متحده

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که زیرسویه جدید XBB.1.16 به سرعت در ایالات متحده آمریکا شیوع یافته است به طوری که تعداد مبتلایان در هفته گذشته ۱۲.۵ درصد افزایش یافته است. این زیرسویه که با عنوان "Arcturus" شناخته می‌شود، به دومین گونه غالب در آمریکا تبدیل شده است. متخصصان هشدار داده‌اند که ممکن است میزان شیوع آن در هفته‌های آینده افزایش پیدا کند.

کد خبر 659638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.