زیرسویه XBB.1.5؛ عامل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا است

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سویه XBB.1.5 کرونا عامل بیشتر موارد مبتلا به کووید-۱۹ در آمریکا شناخته شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که زیرسویه جدید امیکرون که XBB.1.5 نام دارد عامل بیشتر موارد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ در آمریکا شناخته شده است. تخمین زده شده است که در هفته گذشته سه مورد از هر پنج بیمار مبتلا به کووید -۱۹ در ایالات متحده آمریکا درگیر زیرسویه XBB.1.5 شده است.

کارشناسان هشدار داده‌اند که زیرسویه XBB.1.5 ممکن است باعث افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در سراسر جهان شود با این وجود تعداد افراد مبتلا به نوع شدید بیماری، میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر ناشی از آن در ایالات متحده آمریکا کاهش یافته است. با توجه به گزارش‌های منتشر شده، واکسن‌های به‌روزرسانی شده خطر بروز بیماری ناشی از زیرسویه XBB.1.5 را ۴۰ درصد کاهش می‌دهد. به نظر می‌رسد که تاثیر این واکسن‌ها تا سه ماه ماندگاری دارد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) توصیه کرده است که افراد با سیستم ایمنی ضعیف و اعضای خانواده این افراد باید به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید -۱۹، واکسن‌های به‌روزرسانی شده کرونا را به موقع دریافت کنند، از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی خود از دیگران را حفظ کنند و از حضور در محیط‌هایی با تهویه نامناسب دوری کنند. همچنین در صورت بروز علائم بیماری، آزمایش کرونا انجام دهند و در صورت مثبت شدن نتیجه آن، خود را قرنطینه کنند و درمان خود را آغاز کنند.

کد خبر 637344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.