سویه جدید باعث بروز بیماری کرونا شده است

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که زیرسویه آرکتروس موجب بروز ۱۸ درصد موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داده‌های ارائه شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) نشان می‌دهد که زیرسویه آرکتروس به آرامی در سراسر ایالات متحده آمریکا در حال شیوع است، به‌طوری که این زیرسویه با نام XBB.1.1.16 موجب بروز ۱۸ درصد موارد جدید ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ در دو هفته گذشته شده است.

با وجود اینکه شیوع زیرسویه XBB.1.1.16 در حال افزایش است، اما هنوز XBB.1.5 سویه غالب در نظر گرفته شده است به طوری‌که طی دو هفته گذشته باعث بروز ۴۰ درصد موارد جدید ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ شده است، البته تعداد مبتلایان به این زیرسویه نسبت به ۵۵ درصد دو هفته قبل کاهش پیدا کرده است.

به نظر می‌رسد که زیرسویه XBB.1.1.16 بیشتر از XBB.1.5 قابل انتقال است، البته باعث بروز علائم شدیدتر بیماری نمی‌شود. کارشناسان معتقدند که با توجه به سطح بالای ایمنی جمعیت، زیرسویه آرکتروس منجر به افزایش مجدد تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در ایالات متحده می‌شود. نتایج بررسی‌های انجام شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) نشان می‌دهد که تقریباً همه آمریکایی‌ها در پاییز گذشته آنتی‌بادی کووید -۱۹ را داشتند.

از میان ۹۶ درصد از افراد آمریکایی بالای ۱۶ سال که آنتی‌بادی لازم را داشتند، حدود ۲۳ درصد بیماری کووید -۱۹ را تجربه کرده بودند و ۲۶ درصد نیز از طریق واکسیناسیون ایمن شده بودند. تقریباً ۴۸ درصد نیز ایمنی ترکیبی را به دست آورده بودند. به نظر می‌رسد که ایمنی ترکیبی ناشی از عفونت اولیه و واکسیناسیون، قوی‌تر و طولانی‌تر از هر کدام از ایمنی‌های ایجاد شده به صورت تکی است.

کد خبر 666148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.