استراتژی جدید بروکسل برای کاهش آلودگی هوا

مدیران بروکسل، پایتخت بلژیک، در نظر دارند به منظور پیاده‌سازی مرحله دوم مبارزه با آلودگی هوا، سایر نهادهای محلی و مراکز تحقیقاتی را که در زمینه جابه‌جایی شهری فعالیت می‌کنند، مورد حمایت قرار دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران بروکسل ادعا کرده‌اند که به‌زودی رویکردهای جدیدی را برای به حداقل رساندن انتشار گازهای آلاینده اعمال خواهند کرد که بهبود چشمگیر کیفیت هوا و افزایش رضایتمندی شهروندان را از سکونت در آن به دنبال خواهد داشت. مرحله اول این رویکرد در سال ۲۰۲۰ آغاز شد و با موفقیت تمام، بهبود قابل‌توجه کیفیت هوا را در سراسر پایتخت بلژیک به دنبال داشت و همین امر، مدیران را به طراحی مرحله دوم با هدف تحقق اهداف پایداری اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۳۰ سوق داده است.

اهمیت مبارزه با آلودگی هوا

بر اساس گزارش‌های ارائه شده از سوی آژانس محیط زیست اروپا، آلودگی هوا هرساله به مرگ زودهنگام بیش از ۴۰۰ هزار نفر از مردم سراسر قاره منجر می‌شود که تنها حدود ۹ هزار نفر از آن‌ها اهل بلژیک هستند. در همین راستا، تیمی مشارکتی برای ارائه رویکردهای اثربخش به منظور کاهش انتشار گازهای آلاینده متشکل از نمایندگانی از شهرهای مختلف اروپا در حال توسعه است که اعضای آن تاکنون توانسته‌اند از طریق شناسایی منابع آلودگی، به کاهش قابل‌توجه آن در شهرهای خود کمک کنند. اعضای این تیم به‌تازگی ادعا کرده‌اند که مراکز دانشگاهی، جوامع شهری و بخش‌های عمومی را برای پیاده‌سازی پروژه‌های مختلف در راستای کاهش انتشار گازهای آلاینده تحت حمایت خود قرار خواهند داد و تلاش خواهند کرد اثربخش‌ترین اقدامات را در زمینه کاهش انتشار کربن ناشی از حمل‌ونقل در شهرهای اروپایی به اشتراک بگذراند تا در نهایت، بهترین استراتژی‌ها را برای تحقق اهداف خود اعمال کنند.

استراتژی جدید بروکسل برای کاهش آلودگی هوا

از مهم‌ترین اقداماتی که در مرحله دوم مبارزه با آلودگی هوا در بروکسل مورد تمرکز قرار خواهد گرفت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد یک انکوباتور برای ارائه نوآوری‌هایی به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای که می‌تواند استراتژی‌هایی نظیر به حداقل رساندن تولید کربن ناشی از حمل مواد غذایی و وسایل مختلف را از طریق کامیون‌ها در بر گیرد (گزارش‌ها حاکی از آن است که همه روزه ۱۶ هزار کامیون و ۲۶ هزار ون در بروکسل برای حمل خوراک و سایر اقلام مورد نیاز شهروندان در معابر تردد می‌کند.)
  • حمایت از پروژه‌های شهری برای بهبود کیفیت هوا که در این راستا قرار است طرح "خیابان‌های مدارس" به طور گسترده در سراسر بروکسل پیاده شود، ضمن این‌که افزایش آگاهی دانش‌آموزان و مردم در رأس اهداف این مرحله خواهد بود.
  • ارزیابی اثرات کاهش انتشار کربن بر بهداشت و سلامت عمومی
  • و در نهایت، توسعه ابزاری برای نمایش الگوهای کیفیت هوا که می‌تواند مردم سراسر شهر را به اعمال اقداماتی با هدف کاهش انتشار کربن سوق دهد.

استراتژی جدید بروکسل برای کاهش آلودگی هوا

کد خبر 658451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.