جراحی کاهش وزن چه تاثیری بر سرطان‌های مرتبط با چاقی دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که جراحی کاهش وزن خطر ابتلا به سرطان‌های مرتبط با چاقی را تقریبا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تاثیر جراحی کاهش وزن بر احتمال بروز سرطان‌های مرتبط با چاقی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از ۵۵ هزار و ۷۰۰ بیمار چاق که عمل جراحی چاقی انجام داده بودند را با تعداد مشابهی از افرادی که عمل جراحی انجام نداده بودند، مقایسه کردند. پژوهشگران عوامل خطر تاثیرگذاری مانند وضعیت سیگار کشیدن، بیماری‌های قلبی و دیگر بیماری‌ها را مورد ارزیابی قرار دادند.

به صورت کلی، بیش از ۲۲۰۰ بیماران که عمل جراحی چاقی انجام داده بودند، دچار سرطان شده بودند. در حالی که تقریباً ۵۰۰۰ فردی که عمل جراحی چاقی انجام نداده بودند، درگیر سرطان شدند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که جراحی کاهش وزن خطر ابتلا به سرطان‌های مرتبط با چاقی را تقریباً ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

به گفته محققان، جراحی لاغری علاوه بر کاهش وزن مزایای دیگری مانند بهبود فشار خون و دیابت نیز به همراه دارد. البته لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا نتایج به دست آمده تائید شود.

کد خبر 657623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.