۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
مزایای جراحی کاهش وزن چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که جراحی کاهش وزن به تسکین درد مفاصل در افراد چاق کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به‌منظور بررسی تأثیر جراحی کاهش وزن بر سلامت بدن، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، تقریباً ۱۵۰۰ فرد را که بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار گرفتند را به مدت هفت سال مورد ارزیابی قرار دادند. هفت سال بعد، ۴۳ درصد از افراد شرکت‌کننده اعلام کردند که درد مفاصل آن‌ها به میزان قابل‌توجهی کمتر از قبل عمل جراحی است و تقریباً دو سوم افراد گفتند که عملکرد فیزیکی آن‌ها بهتر شده است.

محققان دریافتند که بیماران هفت سال پس از دو نوع رایج جراحی چاقی، یعنی بای‌پس معده یا «اسلیو گاسترکتومی»، پیشرفت‌های مهم بالینی در دردهای خاص بدن و مفصل و عملکرد فیزیکی تجربه می‌کنند. یک مطالعه دیگر براساس تحقیقات قبلی همین تیم نشان داد سه سال پس از جراحی چاقی، ۵۰ تا ۷۰ درصد از بیماران درد کمتری را گزارش کردند. همچنین، سرعت راه رفتنشان بهتر شده بود و عملکرد فیزیکی آن‌ها نیز به صورت کلی بهبود پیدا کرده بود.

این مطالعه نشان داد که بین سه تا هفت سال پس از جراحی، عملکرد فیزیکی و سرعت راه رفتن افراد بین هفت تا ۱۱ درصد کاهش پیدا کرده بود. با این وجود، هفت سال بعد، نیمی از آن‌ها هنوز در هنگام راه رفتن در یک مسیر ۴۰۰ متری، سریع‌تر از قبل از عمل گام برمی‌داشتند. در مجموع، نتایج مطالعاتی از این قبیل نشان می‌دهد که مزایای روش‌های چاقی مدرن یعنی بای‌پس معده و اسلیو گاسترکتومی، بسیار بیشتر از خطرات آن است.

کد خبر 606476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.