روایت ۲۱ ماهه از شورای ششم برای شهر زندگی/ از نونوار شدن اتوبوس‌ها تا جهش بودجه مترو

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تا سال ۹۶، ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس در اصفهان فعال بود اما در دوران کرونا به ۶۰۰ دستگاه کاهش یافت،گفت: در این دوره ۲۸۵ دستگاه اتوبوس نو خریداری و تعداد زیادی اتوبوس بهسازی شد، البته امسال تعداد اتوبوس‌ها از ۱۰۰۰ دستگاه به ۱۲۰۰ دستگاه خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه اوایل پیروزی انقلاب اسلامی قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور تصویب شد، اظهار کرد: در قانون اساسی به اهمیت شوراها در چندین فصل اشاره شده است که اگر اصل ۱۰۰ را بخوانیم، بیشتر و بهتر به این مهم پی خواهیم برد.

وی افزود: در اصل ۱۰۰ قانون اساسی برای پیشبرد برنامه‌های مختلف با همکاری مردم از طریق مقتضیات محلی تاکید شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان انتخاب شهردار، همکاری با مسئولان، مشارکت مردم و تشویق مردم به گسترش مرکز فرهنگی ورزشی، نظارت بر حسن اداره شهرداری‌ها و همکاری با شهرداری در اجرای برنامه‌ها، تصویب اساسنامه شرکت‌ها و نام‌گذاری میدان‌ها را از جمله وظایف شوراها برشمرد و تصریح کرد: شوراها نماد مردمی‌سازی امور هستند تا همه کارها به دست خودشان انجام شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره شوراها گفت: شوراها نهادی برگرفته از اسلام است که در راستای تحقق بعضی اصول قانون اساسی با تقویت نقش مردم در ساختارهای تصمیم‌گیری برای حل عمل‌گرایانه مشکلات عینی و مشخص در شهر و روستا تشکیل شده است.

نورصالحی ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌فرمایند: «شوراها از مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل امور مردم است. توفیق شوراها در دستیابی به این هدف، سرمایه‌ی ارزشمند «اعتماد عمومی» را افزایش می بخشد و زمینه‌ساز حضور پرنشاط مردم در تمام عرصه‌های پیشرفت و توسعه کشور می‌شود.»

وی با بیان اینکه شوراها از مظاهر مشارکت مردمی برای تسهیل امور مردم است، گفت: مسئولان باید شوراها را امین خود بدانند، چراکه سخنان امامین انقلاب حاکی از نقش و اهمیت توان مردمی در اداره امور کشور است.

آب، آلودگی هوا و فرونشست زمین مسائل اصلی شهر اصفهان است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه هفتم اسفندماه ۷۷ نخستین انتخابات شوراها برگزار شد و نهم اردیبهشت سال ۷۸ دوره شوراهای نخست به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: در حال حاضر ۲۱ ماه از عمر شورای ششم گذشته اما اهداف به طور کامل محقق نشده است، هرچند به نسبت توانسته‌اند مفید باشند و در مدیریت شهرها و روستاها مؤثر واقع شوند.

وی با بیان اینکه بیشترین مواجهه مردم با مسئولان با شوراها و شهرداری است، تاکید کرد: از آغاز فعالیت شورای ششم اصفهان تاکنون ۱۲ طرح و ۴۰۰ لایحه بررسی و ۵۰ هزار ساعت جلسه برگزار شده است.

نورصالحی آب، آلودگی هوا و فرونشست زمین را مسائل اصلی شهر اصفهان عنوان کرد و گفت: تشکیل دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود یکی از فعالیت‌های این دوره است و مکاتبه‌های خوبی با سران کشور و مسئولان استان در رابطه با زاینده‌رود انجام داده‌ایم.

وی شفافیت در امور، هوشمندسازی شهر، برون‌سپاری، کمیته سلامت اداری، تلاش برای حذف مراجعه حضوری و کار بر اساس سامانه برخط را از فعالیت‌های این دوره برشمرد و گفت: در این موارد تا حدودی موفق بوده‌ایم و باز هم باید تلاش کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: کمک به مساجد و مراکز فرهنگی که پیش از این صفر شده بود، در دوره ششم شورای این کلان‌شهر احیا شد و در سال جاری بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا سال ۹۶، ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس در اصفهان فعال بود اما در دوران کرونا به ۶۰۰ دستگاه کاهش یافت، خاطرنشان کرد: در این دوره ۲۸۵ دستگاه اتوبوس نو خریداری و تعداد زیادی اتوبوس بهسازی شد، البته امسال تعداد اتوبوس‌ها از ۱۰۰۰ دستگاه به ۱۲۰۰ دستگاه خواهد رسید.

نورصالحی با اشاره به احداث خط دو متروی اصفهان از زینبیه تا کهندژ گفت: برای احداث متروی این کلان‌شهر بودجه خوبی در نظر گرفته شده است به‌طوری که میزان آن امسال دو برابر خواهد شد.

وی با تاکید بر حفظ و توجه به هویت تاریخی مذهبی شهر اصفهان ادامه داد: بودجه امسال شهرداری اصفهان ۲۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال ۹۹ چهار برابر شده است اما تورم نیز بیشتر شده و نیاز است بخشی از امور با کمک بخش خصوصی انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: ۲۶ در صد محل تأمین بودجه امسال ساختمانی و ۷۴ درصد غیر ساختمانی است.

کد خبر 657532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.