ضرورت ایجاد مشوق‌های سرمایه‌گذاری / تحقق شعار سال با حمایت از ظرفیت‌های اقتصادی اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به حمایت از رشد و رونق سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار گفت: مدیریت شهری می‌تواند به تحقق این مهم کمک کند و تلاش بر این است که اگر موانعی در این مسیر وجود دارد، آن‌ها را رفع و مشوق‌هایی در این زمینه ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم فروردین‌ماه_ در نطق میان دستور هشتادوسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار کرد: مردم ولایت‌مدار اصفهان با حضور پرشور خود در راهپیمایی این روز، یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را به خوبی گرامی داشتند.

وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید» افزود: همه مسئولان کشور و استان در تلاش برای تحقق این شعار هستند و در اصفهان نیز تصمیم‌هایی برای تحقق این شعار گرفته شده است؛ معتقدیم که اصفهان به عنوان استان صنعتی کشور می‌تواند در حوزه رشد تولید نقش بسزایی داشته باشد و این رشد تولید به مهار تورم کمک خواهد کرد، ضمن اینکه در حوزه دانش‌بنیان نیز از ظرفیت‌های خوبی برخوردار هستیم که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: سال گذشته مصوبات بسیاری توسط شورای ششم اصفهان درباره رشد شرکت‌های دانش‌بنیان به تصویب رسید که این مصوبات به ده‌ها قرارداد منتهی شد، لذا این سیاست باید کماکان ادامه پیدا کند و برای تحقق تولید مبتنی بر دانش، در شهر و استان خود گام‌های مهمی برداریم.

وی با بیان اینکه استان اصفهان می‌تواند به قطب صنایع دانش‌بنیان تبدیل شود، تصریح کرد: محدوده شهری به‌خصوص منطقه صنعتی امیرکبیر از گذشته محل استقرار شرکت‌هایی در حوزه فناوری بالا بوده است که می‌توانیم این محدوده را مرکز استقرار چنین صنایعی قرار دهیم، زیرا مزیت آن‌ها کم‌آب‌بر بودن و اشتغال‌زایی بالا است.

نورصالحی اضافه کرد: اگر طی برنامه‌ریزی چند ساله، صنایع آلاینده از شعاع اطراف شهر خارج شود و اراضی آن‌ها به صنایع دانش‌بنیان اختصاص پیدا کند در کاهش آلودگی هوا بسیار مؤثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: سه دهکده لجستیک در سطح استان جانمایی و پیگیری احداث آن‌ها از سال‌های قبل انجام شده است، در این راستا مدیریت شهری در شکل‌گیری و فعال شدن این دهکده‌ها می‌تواند مؤثر باشد و نتیجه آن توسعه اقتصاد کشور است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بخشی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی استان اظهار کرد: فرودگاه شهید بهشتی از ظرفیت بالایی برای توسعه برخوردار است، همچنین پایانه صادراتی گل و گیاه و محصولات گلخانه‌ای نیز ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه اقتصادی استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به حمایت از رشد و رونق سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار گفت: مدیریت شهری می‌تواند به تحقق این مهم کمک کند و تلاش بر این است که اگر موانعی در این مسیر وجود دارد، آن‌ها را رفع و مشوق‌هایی در این زمینه ایجاد کنیم.

نورصالحی یا بیان اینکه اصفهان در حوزه زیرساخت‌های گردشگری ظرفیت‌های قابل توجهی دارد و نمایشگاه بین‌المللی نیز می‌تواند به فضای کسب و کار در استان کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های اقتصادی فراوان دیگری نیز وجود دارد که مسئولان با حمایت از آن می‌توانند نقش مؤثری در تحقق شعار سال داشته باشند.

کد خبر 654983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.