بازماندگان سرطان در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بازماندگان سرطان بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان انگلیسی به منظور بررسی احتمال بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی در میان افرادی که پیش از این درگیر سرطان بودند، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۱۸ هزار و ۷۱۴ بازمانده سرطان را مورد ارزیابی قرار دادند، ۳۱۳ نفر آن‌ها درگیر سرطان ریه شده بودند، ۹۵۳۱ نفر به سرطان سینه دچار شده بودند و افرادی که پیش از این درگیر سرطان‌های پروستات، سرطان خون، سرطان رحم و سرطان روده بزرگ شده بودند به ترتیب ۳۲۹۱، ۲۲۳۰، ۹۳۷ و ۲۴۱۲ نفر بودند.

میانگین سنی افراد شرکت‌کننده در مطالعه ۶۲ سال بود و حدود دو سوم آن‌ها را زنان تشکیل می‌دادند. محققان افراد شرکت‌کننده در مطالعه را با گروه کنترل که سابقه سرطان نداشتند، مقایسه کردند. این افراد برای مدت تقریباً ۱۲ سال تحت نظر بودند. تقریباً یک سوم بازماندگان سرطان درگیر یک یا چند مورد از بیماری اسکمیک قلبی، سکته، فیبریلاسیون دهلیزی، نارسایی قلبی، کاردیومیوپاتی غیرایسکمیک، لخته شدن خون در سیاهرگ‌ها، ریه‌ها یا شریان‌ها و پریکاردیت شده بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بازماندگان سرطان بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی قرار دارند. به صورت خاص، افراد مبتلا به سرطان سینه یا سرطان خون بیشتر از افراد مبتلا به دیگر سرطان‌ها، احتمال دارد درگیر بیماری‌های قلبی عروقی شوند.

نتایج این مطالعه در مجله Heart منتشر شده است.

کد خبر 655735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.