گفتاردرمانی خطر بروز بیماری قلبی را کاهش می‌دهد

نتایح بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که گفتاردرمانی برای بهبود افسردگی، خطر بروز بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افسردگی یک بیماری ذهنی است که ممکن است افراد زیادی در سراسر دنیا را تحت تأثیر قرار دهد. معمولاً یک رابطه پیچیده‌ای بین افسردگی و دیگر بیماری‌ها وجود دارد، به طوری که افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن در معرض ابتلاء به افسردگی قرار دارند، همچنین افراد مبتلا به افسردگی بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع دوم قرار دارند، بنابراین درمان این اختلال روانی بسیار مهم است؛ یکی از روش‌های درمان افسردگی گفتاردرمانی است.

گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر گفتاردرمانی بر احتمال بروز بیماری‌های قلبی مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۶۳۶ هزار و ۹۵۵ فرد را به مدت تقریباً سه سال مورد ارزیابی قرار دادند. افراد شرکت‌کننده در مطالعه درگیر افسردگی بودند و یک دوره گفتار درمانی را سپری کرده بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که افسردگی آن‌ها پس از جلسات گفتار درمانی بهبود پیدا کرده بود، ۱۲ درصد کمتر در معرض بیماری‌های قلبی‌عروقی قرار گرفتند. محققان متوجه شدند بهبود افسردگی پس از جلسات درمانی با کاهش خطر ابتلاء به بیماری عروق کرونر، سکته مغزی و مرگ‌ومیر به هر علتی مرتبط است. کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی برای افراد زیر ۶۰ سال بیشتر از افراد بالای ۶۰ سال بود.

نتایج این مطالعه در مجله اروپایی Heart منتشر شده است.

کد خبر 656912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.