بازماندگان سرطان با خطر مشکلات قلبی روبه‌رو هستند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بازماندگان سرطان که از بیماری جان سالم به در برده‌اند در آینده بیشتر در معرض ابتلا به مشکلات قلبی قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی احتمال بروز بیماری‌های قلبی در میان بازماندگان سرطان، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی مربوط به بیش از ۱۲۴۰۰ مرد و زن را مورد ارزیابی قرار دادند؛ بیش از ۳۲۰۰ نفر از افراد شرکت‌کننده در مطالعه حین دوره پیگیری به سرطان مبتلا شدند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بازماندگان سرطان ۴۲ درصد بیشتر از دیگر افراد در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند که به احتمال زیاد به دلیل آسیب ناشی از درمان سرطان است. افرادی که در معرض بیشترین خطر ابتلا به بیماری قلبی قرار داشتند، بازماندگان سرطان سینه، ریه و روده بزرگ بودند. سرطان‌های خون و لنفاوی نیز خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

به گفته پژوهشگران، بعضی از شیمی درمانی‌ها می‌توانند به قلب آسیب وارد کنند، پرتودرمانی در قسمت قفسه سینه نیز می‌تواند بر قلب تأثیر بگذارد. بنابراین ممکن است این روش‌های درمانی در طولانی مدت خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهد. مشکلات قلبی ممکن است در طول درمان سرطان یا ماه‌ها و سال‌های پس از آن ایجاد شود، بنابراین توصیه شده است که بازماندگان سرطان اقدامات مناسبی را برای کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی انجام دهند.

یافته‌های مطالعاتی از این قبیل نشان می‌دهد که بازماندگان سرطان ممکن است به تشخیص و نظارت بیشتر برای بیماری‌های قلبی-عروقی، نارسایی قلبی و استراتژی پیشگیری از آن نیاز داشته باشند.

کد خبر 585796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.