کرونا در دوران بارداری ممکن است به جنین آسیب وارد کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ویروس کرونا ممکن است از طریق جفت از مادر به جنین منتقل و موجب بروز آسیب مغزی شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تأثیر ویروس کرونا بر جنین مادران باردار، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، چند مورد غیرعادی از زنان باردار مبتلا به بیماری کووید -۱۹ را مورد ارزیابی قرار دادند. تست کرونای نوزادان به دنیا آمده منفی بود اما در خون آن‌ها آنتی‌بادی ویروس وجود داشت، بدان معنا که آنتی‌بادی‌ها از جفت عبور می‌کند یا ویروس به نوزاد منتقل شده است.

به گفته محققان، بعضی از نوزادان به دنیا آمده از زنان مبتلا به بیماری کووید -۱۹، درگیر آسیب مغزی ناشی از کاهش جریان خون می‌شوند. این مشکل احتمالاً ناشی از سیتوکین‌های التهابی جفت است، دلیل دیگر بروز این اتفاقات ممکن است عبور ویروس از جفت باشد که باعث بروز مشکلاتی برای نوزاد می‌شود.

متخصصان معتقدند که معمولاً زنان بارداری که در سه ماهه دوم یا سوم بارداری درگیر بیماری کووید -۱۹ می‌شوند، نوزادانی با سطح آنتی‌بادی بالا در خون یا مشکلات خاص به دنیا می‌آورند، بنابراین لازم است زنان باردار در صورت آلوده شدن به ویروس کرونا به پزشک مراجعه کنند تا خطر بروز مشکلات احتمالی برای نوزادان کاهش پیدا کند.

نتایج این مطالعه در مجله Pediatrics منتشر شده است.

https://www.usnews.com/news/health-news/articles/2023-04-07/in-rare-cases-covid-19-in-pregnancy-could-harm-the-fetal-brain

کد خبر 653130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.