کرونای خفیف در دوران بارداری چه تاثیری بر رشد مغز جنین دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کرونای خفیف در دوران بارداری تاثیری بر رشد مغز جنین ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان کلمبیایی به منظور بررسی تأثیر کرونای خفیف در دوران باردار بر روند رشد مغز جنین، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۴۰۷ نوزاد بین پنج تا ۱۱ ماه را مورد ارزیابی قرار دادند. به صورت کلی، تقریباً یک سوم این نوزادان از مادرانی متولد شده بودند که در دوران بارداری درگیر بیماری کووید -۱۹ شده بودند.

محققان در این مطالعه مهارت‌های حرکتی نوزادان و همچنین مهارت‌های شناختی و زبانی آن‌ها را ارزیابی کردند. پژوهشگران این ارزیابی را بدون اینکه بدانند کدام یک از نوزادان از مادر مبتلا به بیماری کرونا متولد شده‌اند، انجام دادند. نوزادان مورد بررسی در این پژوهش از سه منطقه جغرافیایی مختلف انتخاب شده بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کرونای خفیف یا بدون علامت در دوران بارداری تأثیر خاصی بر فرآیند رشد مغز جنین ندارد. به طوری که نوزادان متولد شده از مادران مبتلا به بیماری کرونای خفیف یا بدون علامت در هر مقطعی از بارداری رشد مشابهی نسبت به نوزادانی داشتند که مادر آن‌ها در دوران بارداری هرگز درگیر بیماری کووید -۱۹ نشده بود. البته لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تائید شود.

کد خبر 653891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.