ضرورت تشکیل اتاق فکر جذب مخاطبان جدید قرآنی

استاندار اصفهان با اشاره به همدلی و همبستگی در برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت گفت: ضروری است فعالان قرآنی و غرفه‌داران در کنار تمرکز بر ارائه خدمات نمایشگاهی اتاق فکری با به کار گرفتن همه ظرفیت‌ها انرژی و زمان بیشتری بگذارند و برای جذب مخاطب جدید چاره‌جویی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز - چهارشنبه، شانزدهم فروردین ماه- در آئین افتتاحیه نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان اظهار کرد: با تدوین آئین نامه اجرایی نمایشگاه قرآن، سنگ بنای اقدام ارزشمندی در استان اصفهان گذاشته شد که با تلاش همه مجموعه‌ها به رشد فعالیت‌ها در این بخش منجر خواهد شد.

وی مشارکت ۷۰ درصدی مؤسسه‌ها و انجمن‌های قرآنی را نشان‌دهنده هم افزایی و هماهنگی خوب این مؤسسات دانست و افزود: ایجاد زمینه حس تعلق به قرآن و عترت می‌تواند همه را حول محور نورانی قرآن کریم جمع کند تا در بهار قرآن بهتر از هر زمانی بتوانیم در این نمایشگاه میزبان اقشار مختلف مردم متدین از سراسر استان اصفهان و حتی سایر استان‌ها باشیم.

استاندار اصفهان با تقدیر از همه فعالان قرآنی و نهادهای مرتبط گفت: معاونت سیاسی استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری اصفهان، مؤسسات و اتحادیه‌های قرآنی و مجموعه نمایشگاه‌های اصفهان در این زمینه همکاری و همراهی کردند.

وی با اشاره به جذب مخاطبان و اقشار مختلف مردم به ویژه نسل امروز به این دست نمایشگاه‌ها خاطرنشان کرد: امروز سفره‌ای نورانی برای فضای مطبوع قرآنی فراهم شده که می‌طلبد علاوه بر مخاطبان همیشگی به گروه‌ها و افرادی که کمتر به این مسائل توجه دارند نیز توجه شود.

مرتضوی اظهار کرد: گروه‌هایی از مردم مخاطب و مشتری دائمی و سنتی نمایشگاه قرآن هستند اما ضروری است در ماه مبارک رمضان و با تأثیرپذیری از برکات این ماه اقشار دیگر را نیز به سمت این نمایشگاه سوق دهیم.

وی ادامه داد: همه فعالان قرآنی باید نسبت به این مسئله یعنی جذب مخاطبانی که کمتر با قرآن سر و کار دارند حساس باشند و با برنامه در این مسیر عمل کنند و نمایشگاه قرآن درگاهی برای باز شدن پای مخاطبان جدید به این حوزه‌های معنوی و ارزشی است.

استاندار اصفهان گفت: ضروری است فعالان قرآنی و غرفه داران در کنار تمرکز بر ارائه خدمات نمایشگاهی اتاق فکری با به کار گرفتن همه ظرفیت‌ها انرژی و زمان بیشتری بگذارند و برای جذب مخاطب جدید چاره‌جویی کنند.

وی رجوع به معارف مکتبی را ضروری دانست و یادآور شد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت و قرآن و عترت بهترین ابزار برای بهره مندی بیشتر از این ماه است.

مرتضوی با بیان اینکه رسالت امروز ما ارتباط مستمر با مجموعه‌ها مؤسسه‌های قرآنی است، اظهار کرد: امروز همه باید تلاش کنند قشر نوجوان را به سمت نمایشگاه قرآن هدایت کنند تا این گروه سنی با فعالیت‌های ارزشمند فعالان قرآن آشنا شوند و این به عنوان یک حرکت جدید در استان مبدا حرکت‌های نوینی خواهد بود.

به گزارش ایمنا، هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در کنار نمایشگاه عفاف و حجاب به مدت پنج روز با مشارکت ۲۱۹ مجموعه فعال انتشارات قرآنی و مذهبی، خبرگزاری‌ها، رسانه‌های جمعی و دیجیتال، استارت آپ‌ها، نرم‌افزارهای جدید قرآنی، شرکت‌های ارائه‌دهنده محصولات فرهنگی - هنری قرآنی و حجاب و عفاف (بانوان) و خدمات آموزشی کودکان و نوجوانان و خانواده‌های قرآنی برگزار می‌شود.

همچنین این نمایشگاه امسال میزبان جمعی از سازمان‌ها و نهادهای دولتی و مؤسسات قرآنی، مراکز علمی و دانشگاهی مرتبط، مجموعه‌های طراحی معماری، اجرای دکوراسیون و احیای اماکن مذهبی و فرهنگی است.

کد خبر 652658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.