دوره فقه بازار در جرقویه برگزار می‌شود

امام جمعه جرقویه گفت: در آینده نزدیک دوره فقه بازار را برقرار خواهیم کرد و تمام بازاریان برای تمدید مجوز پروانه کسب و کار خود باید دوره فقه بازار را با موفقیت سپری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل اسدپور در جلسه شورای فرهنگ عمومی و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان جرقویه اظهار کرد: تصمیم‌گیری درباره بعضی مسائل از جمله حجاب و عفاف یا دیگر مسائل فرهنگی در هر شهرستان با شهرستان و منطقه دیگر متفاوت است.

وی افزود: شرایط و موقعیت شهرستان جرقویه و اهالی این منطقه به گونه‌ای است که افکار عمومی مقیم این خطه بدپوششی و کشف حجاب را نمی‌پسندند. هرچند برخورد و رفتار ما نیز می‌تواند متناسب با زیست‌بوم فرهنگی شهرستان باشد.

امام جمعه جرقویه تصریح کرد: مردم همراهی خوبی با دولتمردان در شهرستان جرقویه در زمینه حجاب و عفاف دارند و معتقد و پای کار هستند تا گردشگران نیز با رعایت شرایط و قوانین شرعی و قانونی در منطقه حاضر شوند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه با مراکز و مجموعه‌های مختلف صنفی اظهار کرد: در این نشست‌های چهره به چهره و عمومی، دستورالعمل‌های مربوط به حجاب و عفاف تبیین خواهد شد؛ ابتدای شروع به کار و اقدام شاید به نظر سخت و سنگین باشد اما به مرور ثمربخش خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدپور با بیان اینکه در آینده برگزاری دوره فقه بازار را برقرار خواهیم کرد، اظهار کرد: شایسته است تمام بازاریان دوره فقه بازار را با موفقیت سپری کنند و البته برای صدور مجوز جدید، سپری کردن فقه بازار الزامی است.

وی با ارائه این پیشنهاد که هر نهادی باید یک غرفه حجاب و عفاف با محتوای مناسب داشته باشد، ادامه داد: هر دهیار باید در روستای خود شورای فرهنگی تشکیل بدهد و رابطی را به دبیر شورای فرهنگ عمومی معرفی کند. همچنین این افراد در ستاد نماز جمعه هم عضو خواهند بود.

امام جمعه جرقویه تصریح کرد: شماری از خانواده‌های کارمندان و مدیران ادارات در سطح کشور درگیر موضوع بدپوششی هستند و تبلیغ بی‌حجابی و بدپوششی خانواده برخی مسئولان از مردم عامی بیشتر است و نمود بیشتری در بین مردم دارد. ما نیز باید مواظب باشیم که خانواده‌های دستگاه‌های اجرایی شهرستان دچار این معضل نشوند.

وی در خاتمه با گرامیداشت بهار قرآن و روز جهانی قدس در بیست‌وپنجم فروردین‌ماه از دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و دیگر سازمان‌ها خواست همکاری کنند تا اقشار روزه‌دار با شور بیشتری در راهپیمایی روز قدس حضور یابند.

شهرستان جرقویه در جنوب شرق اصفهان واقع است که تیرماه سال ۱۴۰۰ با تصویب وزارت کشور دولت وقت این منطقه از مرکز استان جدا و یک شهرستان مستقل در استان اصفهان شد.

کد خبر 652780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.