فعالیت‌های ستاد امربه‌معروف اصفهان در ایام نوروز و رمضان

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان اصفهان گفت: امسال هم‌افزایی خوبی در سطح شهر و استان اصفهان اتفاق افتاده و همه نهادها و سازمان‌ها برای حفظ شعائر و ارزش‌‎ها تلاش می‌کنند تا شاهد فضایی مومنانه و عفیفانه باشیم.

حجت‌الاسلام محسن مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: استان و شهر اصفهان همواره در آغازین روزهای سال نو و فصل بهار در ردیف‌های نخست مقاصد مسافری گردشگران نوروزی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان میزبان جمعیت زیادی از مردم و مسافران از سراسر کشور خواهد بود و در این مدت نهادها و سازمان‌های مختلف به این افراد و خانوارها خدمات رسانی می‌کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان اینکه در مجموعه ستاد سفر استان و شهر اصفهان، نشست‌های زیادی برای هماهنگی بهتر برگزار شده است افزود: در این نشست‌ها بسترهای مناسب و متعددی برای انجام یک سفر خوب، مومنانه و ارزشی در شهر ایمان و شهیدان، اصفهان تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه در شهر ایمان و شهیدان اتفاقات خوبی روی داده است، ابزار امیدواری کرد: اقدامات و فعالیت‌های پیش‌بینی شده، سفری سالم، خوب و مومنانه برای مسافران به دنبال داشته باشد.

حجت الاسلام مظاهری اظهار کرد: از جمله این خدمات که ستاد امر به معروف و نهی از منکر به آن ورود کرده، فراخوان نیروها و فعالان مردمی این ستاد از مجموعه‌های مطالبه‌گر، فرهنگی و گروه‌های مردمی است.

وی با اشاره به اینکه امروز به کمک فعالان و گروه‌های مردمی و فرهنگی غرفه‌ها و ایستگاه‌های فرهنگی متعددی برپا شده است، افزود: گروه‌های مختلف خواهر و برادر در این فضاها به مسافران و مردم عزیز خدمات فرهنگی ارائه می‌کنند.

فعالیت های ستاد امر به معروف اصفهان در ایام نوروز و رمضان

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به فعالیت نیروهای عمومی برای همیاری مسافران و گردشگران تصریح کرد: این افراد در بخش‌های مختلف ورودی شهرها و مناطق گردشگری از همان ابتدا وظیفه راهنمایی و در صورت نیاز، تذکر به مسافران را بر عهده دارند.

وی گفت: همیاران ستاد امر به معروف و نیروهای مردمی هر جایی که مسافران نیاز به هدایت، کمک و راهنمایی داشته باشند، وارد خواهند شد و فعالانه در صحنه حاضر هستند. اگر در جایی نیاز به توصیه یا ایجاد نظم، نظافت و رعایت مباحث اخلاقی و ارزشی باشد این نیروها فعالیت خواهند داشت.

حجت‌الاسلام مظاهری با تاکید بر سپری کردن عید نوروز امن و سالم همزمان با ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ۵۰۰ برادر و ۴۰۰ خواهر عصر و صبح در دو شیفت در ایستگاه‌ها و مراکزی که در نظر گرفته شده حضور یافته و فعالیت‌های فرهنگی را انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: این اتفاق بزرگ امسال با همکاری شهرداری، استانداری و فرمانداری اصفهان رقم خورده و همچنین این مدل فعالیت در دیگر شهرستان‌های استان با حمایت فرمانداری‌ها شکل گرفته و در دست انجام است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان اینکه این دست خدمات و اقدامات اصفهان را شهر و استانی متفاوت نسبت به دیگر شهرها کرده است، افزود: امسال فصل بهار و عید نوروز با ماه رمضان مصادف شده است.

وی رمضان را ماه بهار جان‌ها و روح‌ها و شادی و طراوت در حوزه معنویت برشمرد و گفت: نوروز و بهار زمان لذت بردن از طبیعت، طراوت و تازگی است؛ همچنین باید فضا به گونه‌ای مهیا باشد که از نظر معنوی هم این لذت را شاهد باشیم و مهیا کنیم.

حجت الاسلام مظاهری تصریح کرد: غرفه‌ها و ایستگاه‌های برپا شده ستاد امر به معروف رویکرد معنوی و رمضانی همراه با سرگرمی‌های مناسب برای خانواده‌ها در حوزه ارزشی و فرهنگی دارند که جذابیت‌های خوبی نیز برای مسافران به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این مدت مردم عزیز میزبان مسافران، روزه دار و مهمان خدا هستند؛ البته همه انسان‌ها در همه ایام مهمان الهی هستند اما در ماه مبارک رمضان سفره رمضان ویژه‌تر و پربارتر است و همه مردم اعم از مسافر و غیرمسافر میهمان خدا هستند و باید حرمت میزبان را نگه دارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اظهار کرد: امروز همه باید آموزه‌های شرع مقدس را حفظ کرده و اخلاق و آداب اسلامی را رعایت کنند تا هم مسافران لذت ببرند و هم مردم میزبان که به روزه داری و عبادت مشغول هستند، بتوانند خدمات خوبی ارائه کنند.

هم افزایی برای فضای مومنانه و عفیفانه

وی تصریح کرد: امسال هم‌افزایی خوبی در سطح شهر و استان اصفهان اتفاق افتاده و همه نهادها و سازمان‌ها برای حفظ شعائر و ارزش‌‎ها تلاش می‌کنند تا فضایی مومنانه و عفیفانه را شاهد باشیم.

به گفته مظاهری، این مهم مشارکت مردم و کمک آن‌ها را می‌طلبد، به ویژه اینکه مناطق و اماکن متعدد گردشگری وجود دارد. اگر در این مدت مردم خداجوی اصفهان در اماکن دینی و گردشگری حضور پیدا کنند و در این فضاها افطار کنند و برنامه‌های خود را در این فضاها اجرا کنند مناسب‌تر و تاثیرگذارتر است.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ نفر صبح و ۹۰۰ نفر عصرها در دو شیفت در گروه‌های مردمی و همیار مسافر ستاد امر به معروف حضور دارند، گفت: ۲۵ گروه فرهنگی در این مدت در ۱۵ نقطه گردشگری در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های فرهنگی متنوعی را ارائه خواهند کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان نقالی، پرده خوانی و نمایش خیابانی را از جمله برنامه‌های متنوع این ستاد در ایام نوروز و رمضان عنوان کرد و ادامه داد: تشکیل میز گفت‌وگو و گفت‌وگوی آزاد در کنار اجرای گروه‌های سرود، برپایی محفل قرآنی در کنار اقامه نماز جماعت، همچنین برگزاری مسابقات ویژه کودکان با رویکرد فرهنگی و حجاب و عفاف در طول این ایام اجرا می‌شود.

کد خبر 649064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.