آنچه در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خواهیم دید

رئیس سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از تلاش شبانه‌روزی برای آماده‌سازی نمایشگاه خبر داد و گفت: نمایشگاه برای افتتاحیه رسمی در شنبه هفته پیش‌رو در حال آماده‌سازی نهایی است، بخش بین‌الملل نمایشگاه هم با پیگیری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حال نهایی شدن حضور میهمانان خارجی است.

به گزارش ایمنا، علیرضا معاف امروز _سه‌شنبه هشتم فروردین‌ماه_ در پیش‌نشست خبری آغاز سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به تحقق افزایش ۵۰ درصدی فضای نمایشگاه اظهار کرد: پویایی بخش بین‌الملل با رایزنی سازمان فرهنگ و ارتباطات محقق خواهد شد و این بخش با حضور میهمانان خارجی همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: درباره بخش کودک و نوجوانان همان‌طورکه وعده داده بودیم، چیدمان و مهندسی خوبی صورت گرفته است، جلسات خانگی قرآن نیز که بسیار مورد استقبال هم بوده امسال برپا خواهد شد، در حوزه خانواده نیز مشاوره‌های خوبی هماهنگ شده است که در حوزه‌های مختلف مستقر خواهند شد.

معاون قرآن و عترت با بیان اینکه شنبه مراسم افتتاحیه نمایشگاه خواهد بود، تصریح کرد: امیدواریم سی‌امین دوره نمایشگاه نمایه خوبی از تمام ادوار باشد، همچنین سعی کردیم مروری بر ۳۰ دوره گذشته در این نمایشگاه داشته باشیم.

وی با اشاره به پوستر نمایشگاه قرآن کریم اضافه کرد: در تمام نمایشگاه‌ها عرف بر این است که یک پوستر برای نمایشگاه مدنظر قرار می‌گیرد اما هنرمندانی که با ما همکاری می‌کنند امسال پیشنهاد دادند با توجه به اینکه قرآن برای همه اقشار است شرایطی فراهم کنیم که قرآن در قالبی هنری در پوسترهای مختلف برای ذائقه‌های مختلف طراحی شود.

سیاست دولت در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن

معاف افزود: سیاست دولت بر این است که وزارت فرهنگ که مسئول فرهنگ کشور است به همه ذائقه‌ها توجه کند و ما هم در این معاونت سعی کردیم این موضوع را پی بگیریم و هنرمندان خوبی در این مسیر ما را یاری کردند.

وی خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین مضمونی که ما در پوستر نمایشگاه بر روی آن تاکید داشتیم، موضوع خانواده است و نزدیک به ۲۰ مدل عکاسی در همین زمینه صورت گرفته شده است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: یکی از مسائلی که در پوستر باید مدنظر قرار می‌گرفت شعار نمایشگاه بود که در این راستا هم تصمیم گرفتیم از تک‌شعاری خارج شویم و به همین منظور ۳۰ پوستر محتوایی با شعارهای مختلف طراحی شده است که در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 650814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.