برگزاری ۳۸ رویداد قرآنی در هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: ۳۸ رویداد همچون ۱۱ محفل قرآنی، جنگ قرآنی، بازی‌های رایانه‌ای قرآنی، قصه‌گویی قرآنی با عروسک‌های متناسب خودش در هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان برگزار خواهد شد.

علی تمنایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امسال هجدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان از شانزدهم لغایت بیست‌وپنجم فروردین‌ماه از ساعت ۱۶ لغایت ۲۲ در محل نمایشگاه‌های دائمی برگزار می‌شود.

وی افزود: افتتاح رسمی نمایشگاه در روز شانزدهم فروردین‌ماه از ساعت ۲۰ با حضور استاندار اصفهان انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان اظهار کرد: در سال پیش، تنها شرکت نمایشگاه‌ها متولی برگزاری این نمایشگاه بود و امسال رشد خوبی داشته و اداره کل ارشاد به‌عنوان رئیس‌کل برنامه‌ریزی نمایشگاه انتخاب‌شده و کارها باکیفیت بهتری در حال انجام است.

فعالیت ۴ کمیته تخصصی در نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

وی تصریح کرد: چهار کمیته شامل کمیته محتوایی با ریاست تبلیغات اسلامی استان، کمیته تبلیغات با ریاست صداوسیما، کمیته نظارت و ارزشیابی با ریاست اداره کل ارشاد و کمیته اجرایی و پشتیبانی با ریاست شرکت نمایشگاه‌ها کار برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت را پیگیری می‌کنند.

تمنایی خاطرنشان کرد: مجموعه کارهای دوماهه صورت گرفته در استان منجربه برگزاری نمایشگاه شده است و امسال به لحاظ استقبالی که از نمایشگاه صورت گرفته با ۵۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته مواجه بوده‌ایم.

وی گفت: سال قبل زیربنای فضای برگزاری نمایشگاه چهار هزار مترمربع بود و امسال حدود ۶۴۵۰ متر زیربنای نمایشگاه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان ادامه داد: در نمایشگاه امسال ۲۲۰ غرفه دایر شده است که غرفه‌ها در دو بخش فعال هستند، یک بخش نمایشگاهی شامل مؤسسات قرآنی و مراکز قرآنی است که آخرین دستاوردهایشان را به نمایش می‌گذارند، بخش دیگر هم فروشگاه محصولاتی حول محور قرآن و عترت ازجمله صنایع‌دستی قرآنی و محصولات قرآنی است.

اختصاص غرفه‌های عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

وی اظهار کرد: امسال بحث خاصی در استان با عنوان دوره عفاف و حجاب مطرح است، به همین دلیل در نمایشگاه بخشی نیز به غرفه‌های عفاف و حجاب اختصاص داده شده است.

تمنایی تصریح کرد: ۳۸ رویداد در نمایشگاه همچون ۱۱ محفل قرآنی، جنگ قرآنی، بازی‌های رایانه‌ای قرآنی و قصه‌گویی قرآنی با عروسک‌های متناسب خودش نیز در هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شعار امسال قرآن، خانواده و آرامش است و برنامه‌هایی حول محور خانواده همچون خانواده موفق در قرآن، زندگی مؤمنانه در نهج‌البلاغه که حول محور سبک زندگی قرآنی اسلامی است و نهج‌البلاغه و خانواده متعالی، سرود و تواشیح، سرود دانش‌آموزی و مسابقات دانش‌آموزی نیز تدوین‌ش ده است.

برگزاری ۵۰ محفل انس با قرآن در استان اصفهان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: در کل استان ۵۰ محفل قرآنی هم‌زمان با نمایشگاه برگزار می‌شود که در ۲۵ شهرستان و در هر شهرستان در اماکن متبرکه با همکاری اوقاف دو برنامه اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: در این دوره از نمایشگاه، برنامه‌های خانواده‌محور با موضوع ارتباط با قرآن، آشنایی خانواده‌ها با فضای قرآن و مسائل عترت اجرا می‌شود.

تمنایی اظهار کرد: امسال صداوسیما رویکرد خوبی داشته و یک استادیوم مستقر در نمایشگاه در نظر گرفته‌شده است که هر روز به‌صورت زنده اخبار را در شبکه استانی ارائه می‌دهد، یک استادیوم رادیویی نیز در نمایشگاه مستقر است که تبلیغات می‌کند، همچنین زیرنویس در شبکه اصفهان چند روز است که آغاز شده، ضمن اینکه سایت نمایشگاه و ارشاد هم برای اطلاع‌رسانی درباره نمایشگاه در دسترس است.

وی تصریح کرد: برای رفت و آمد شهروندان به نمایشگاه، اتوبوس‌هایی در نظر گرفته‌ شده است که از میدان احمدآباد هر ساعت یک‌بار تردد دارد؛ آخرین سرویس ساعت ۲۱ به سمت نمایشگاه می‌رود و ۲۲ نیز برمی‌گردد.

کد خبر 652215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.