برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اصفهان از برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در سالن نمایشگاه بین‌المللی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمد محبی امروز _دوشنبه هفتم فروردین‌ماه _ در سومین جلسه هماهنگی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: در سال گذشته پویشی به نام «محله همدل» اجرا شد که از طریق شبکه افق تبلیغ می‌شود، در این پویش مشکلات محله توسط مردم شناسایی و به‌واسطه مسجد و امام جماعت رفع می‌شود.

وی با اشاره به حضور فعال پیش‌نماز محله «حصه» اصفهان در این پویش، افزود: در حال حاضر مشکلات حصه به‌واسطه اداره‌های دولتی و مردم رفع می‌شود، این پویش باید نشر پیدا کند و همه محلات برای آن اقدام کنند، البته افراد برای این پویش نخست باید ثبت‌نام کنند، سپس لینکی برای آن‌ها ارسال می‌شود که از طریق آن مشکل را مطرح می‌کنند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اصفهان اضافه کرد: سال گذشته طرح دیگری با عنوان «مهرواره بانو» ویژه فعالان در حوزه خواهران برگزار شد که در این طرح مشکلات هر محله رصد و با کمک خیران و بزرگان محل رفع می‌شد، همچنین سال گذشته با همکاری شهرداری اصفهان، جلسات قرآن‌خوانی در گذر چهارباغ و اعزام گسترده مبلّغان به بیش از ۳۰۰ نقطه تبلیغی در استان اصفهان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه برای ارتباط‌گیری مردم محله با طلبه‌ها، «سامانه شمع» راه‌اندازی شد تا طلبه‌ها رزومه خود را ثبت و مردم از ظریفت مبلّغ‌ها استفاده کنند، ادامه داد: مردم می‌توانند در این سامانه درخواست روحانی دهند، البته مدیریت سامانه شمع بر عهده سازمان تبلیغات است.

حجت‌الاسلام محبی با اشاره برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در سالن نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان در سال جاری گفت: آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در سال جاری همچون سال گذشته جزو اولویت‌های این اداره است؛ سال گذشته حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شد و حدود ۱۵ نفر آزاد شدند، همچنین فرهنگ‌سازی برای افطاری‌های ساده در اماکن عمومی پیگیری شد.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی اعتقاد دارد روحانی نباید فقط نماز جماعت بخواند و باید از تمام مشکلات محل خود آگاه باشد و برای رفع آن تلاش کند، به همین دلیل تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی توسط روحانیون در دستور کار قرار گرفت که حدود ۴۰ روحانی در پایگاه اجتماعی محله‌های اصفهان در حال فعالیت هستند.

کد خبر 650528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.