لیتیوم موجود در آب خطر بروز اوتیسم را افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که لیتیوم موجود در آب، خطر بروز اوتیسم را در میان کودکان افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری اوتیسم با مشکلات در تعامل اجتماعی، ارتباطات و رفتار مشخص می‌شود. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده که از هر ۳۶ کودک در ایالات متحده، یک نفر به این نوع اختلال مبتلا است. گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تأثیر لیتیوم موجود در آب بر احتمال بروز بیماری اوتیسم، مطالعه جدیدی انجام دادند.

آن‌ها برای نیل بدین هدف، سطح لیتیوم موجود در ۱۵۱ منطقه آبرسانی در دانمارک را تجزیه و تحلیل کردند، این مناطق حدود نیمی از تأمین آب این کشور را تشکیل می‌دهد. محققان سپس از اطلاعات آدرس سیستم ثبت احوال دانمارک استفاده کردند تا متوجه شوند کدام شرکت آبرسانی منازل زنان باردار را تأمین می‌کند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد کودکانی که در مناطقی با بالاترین سطح لیتیوم در آب زندگی می‌کردند، ۴۶ درصد بیشتر از کودکانی که در مناطقی با کمترین میزان لیتیوم در آب آشامیدنی متولد شده بودند، در معرض ابتلاء به اوتیسم قرار داشتند. در این مطالعه، زنان بارداری که آب با بیشتری سطح لیتیوم را مصرف کرده بودند، بیشتر از دیگران احتمال داشت کودکانی به دنیا بیاورند که به بیماری اوتیسم مبتلا خواهند شد.

البته محققان معتقدند که لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا نتایج به دست آمده تائید شود. نتایج این مطالعه در مجله JAMA Pediatrics منتشر شده است.

کد خبر 652287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.