آلودگی هوا چه تاثیری بر سلامت کودکان اوتیسم دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد آلودگی هوا باعث می‌شود کودکان اوتیسم در بیمارستان بستری شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افراد مبتلا به اختلال اوتیسم، اغلب به دلیل علائمی مانند بیش‌فعالی، پرخاشگری و آسیب به خود بستری می‌شوند. گروهی از محققان به منظور بررسی تاثیر آلودگی هوا بر سلامت کودکان اوتیسم، داده‌های پزشکی کودکان پنج تا ۱۴ سال مبتلا به اوتیسم در بیمارستان‌ها بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ استفاده کردند. محققان همچنین اطلاعاتی در مورد سطوح روزانه ملی ذرات ریز (PM2.5)، دی‌اکسید نیتروژن (NO2) و ازن (O3) در هر یک از ۱۶ منطقه در کره جنوبی تا شش روز جمع‌آوری کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض آلاینده‌ها با خطر بالاتر بستری شدن در بیمارستان برای کودکان مبتلا به اوتیسم به ویژه برای پسران مرتبط است. در آلودگی PM2.5، به ازای افزایش هر ۱۰ میکروگرم در هر متر مکعب هوا، ۱۷ درصد خطر بستری شدن در بیمارستان برای اوتیسم افزایش می‌یابد. افزایش ۱۰ قسمت در میلیارد NO2 با ۹ درصد خطر بیشتر و برای O3 با سه درصد خطر بیشتر همراه بود.

به گفته محققان، قرار گرفتن در معرض این آلاینده‌ها با ۲۹ درصد بیشتر خطر بستری شدن در بیمارستان برای مبتلایان به اوتیسم همراه است و NO2 بیشترین تاثیر را دارد. دلایل بستری شدن در بیمارستان شامل موارد بیش فعالی، پرخاشگری یا خود آسیبی بود. این نتایج تاکید می‌کند که کاهش قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا باید برای مدیریت علائم اوتیسم در نظر گرفته شود.

کد خبر 607603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.