چه ارتباطی بین کاهش وزن و عملکرد قلب وجود دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کاهش وزن به بهبود عملکرد قلب کمک بسیاری می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان بریتانیایی به منظور بررسی ارتباط بین کاهش وزن و عملکرد قلب، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای رسیدن به این هدف، ۱۲۴ مطالعه مربوط به کاهش وزن که شامل بیش از ۵۰ هزار فرد می‌شد را به مدت بیش از دو سال مورد ارزیابی قرار دادند. میانگین سنی این افراد ۵۱ سال و شاخص توده بدنی (BMI) آن‌ها ۳۳ بود که چاق در نظر گرفته می‌شود؛ BMI میزان چربی بدن براساس قد و وزن را نشان می‌دهد.

افراد مورد ارزیابی با شرکت کردن در برنامه‌های کاهش وزن، سبک زندگی خود را تغییر دادند. برای نمونه، از رژیم غذایی سالم پیروی کردند و فعالیت‌های ورزشی انجام دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که وزن کم کرده بودند، حداقل تا پنج سال پس از پایان یافتن مطالعه کاهش فشار خون، قند خون و کلسترول را تجربه کردند. این عوامل خطر بروز بیماری‌های قلبی-عروقی و دیابت را کاهش می‌دهد.

به گفته محققان، افرادی که وزن بیشتری کم کرده بودند، از مزایای بیشتری برخوردار شده بودند. حتی افرادی که وزن آن‌ها پس از گذشت مدتی بازگشته بود نیز از این مزایا بی‌بهره نبودند. بنابراین توصیه شده است که با پیروی کردن از یک رژیم غذایی سالم و داشتن فعالیت بدنی منظم به بهبود عملکرد قلب کمک کنید.

نتایج این مطالعه در مجله Circulation: Cardiovascular Quality and Outcomes منتشر شده است.

کد خبر 651194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.