توصیه‌های طب سنتی به افرادی که زود عصبانی می‌شوند

متخصص طب سنتی درباره راهکارهای کنترل خشم توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایمنا، معصومه صرافان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره ارتباط خشم و طب ایرانی، اظهار کرد: خشم از نظر مزاجی زمانی رخ می‌دهد که گرمی و تری غلبه کند، خود خشم نیز مزاج دارد و وقتی دچار آن می‌شویم، روح از درون به سطح می‌آید.

وی افزود: فرد خشمگین کسی است که در مدت کوتاهی موضوعی او را ناراحت کرده است و عکس‌العمل او در صورتش مشخص می‌شود، فوری برافروخته و صورتش قرمز می‌شود، فریاد می‌زند و این نشانه‌ها یعنی روح از از درون به سطح آمده است.

تأثیر شربت سرکه‌انگبین بر فروکش کردن خشم

متخصص طب سنتی تصریح کرد: نخستین کاری که باید انجام دهیم این است که فرد خشمگین را خنک کنیم و یک لیوان آب سرد به او بدهیم، اگر از نظر مزاجی مشکلی نداشته باشد، بهترین شربتی که می‌توانیم به او بدهیم شربت سرکه‌انگبین است که با آب مخلوط می‌شود و او را آرام می‌کند.

وی ادامه داد: می‌توانیم شربت آب‌لیمو عسل به آن شخص بدهیم و او را تشویق کنیم تا صورتش را بشوید، این اقدامات فرد خشمگین را آرام می‌کند.

صرافان خاطرنشان کرد: به افرادی که به‌طورمداوم خشمگین می‌شوند، توصیه می‌شود که در سال براساس انجام آزمایش‌ها پزشک متخصص طب ایرانی، حجامت یا فصد انجام دهند، این کار تأثیر بسیار زیادی روی خلق آن‌ها دارد، زیرا غلبه خلط، خون را کم می‌کند و حجم خون که کم شود، افراد آرام‌تر می‌شوند.

کد خبر 648636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.