آمریکا محور شرارت در منطقه است / نظم امنیتی جدید در غرب آسیا

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس یازدهم گفت: ایران برای کشورهای منطقه خطر نیست بلکه بهترین یار و یاور آنها برای روزهای خطر است. این از نقش ایران در لبنان، سوریه، ونزوئلا و یمن مشهود است و یاری ملت‌هایی که نام برده شد، نشان از تاثیر و حضور ایران در زمان خطر و بحران دارد.

علی‌اکبر علیزاده‌برمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم و حتی پیش از آن، با اجرای قانون اقدام راهبردی مجلس که تصویب شده بود، خط و مسیر سیاست خارجی ایران تغییر کرد و این تغییر به مرور تا به امروز پیش رفته است.

وی افزود: از ابتدای کار اجرای قانون اقدام راهبردی، شاید کمتر کسی به قانون اقدام راهبردی مصوب مجلس شورای اسلامی توجه و باور داشت که این قانون محکم باشد و روی آن پافشاری شود.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس یازدهم با اشاره به تداوم فشارهای آمریکا و سه کشور اروپایی در این رابطه تصریح کرد: این فشارها و توطئه‌ها راه به جایی نبرد و ایران مقتدرانه بر مواضع خود تاکید داشت و روی آن‌ها ایستادگی کرد.

وی تاکید کرد: سازمان انرژی اتمی کشورمان در همان زمان، غنی‌سازی ۲۰ درصدی، ۶۰ درصدی و راه‌اندازی انواع سانتریفیوژهای مدرن را در دستور کار قرار داد، زیر بار برد و آزمایش کرد، ضمن اینکه امنیت سیستم هسته‌ای را هم بیشتر کرد و بالاتر برد.

علیزاده‌برمی با بیان اینکه کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا با این اقدامات متوجه تغییر رویه ایران شدند، ادامه داد: تداوم این تغییر به انتخابات ریاست‌جمهوری منتهی شد و باز آنها متوجه شدند مردم به تفکر دیگری رأی داده‌اند که زیر بار آمریکا و هم‌پیمانان او نخواهند رفت.

وی تصریح کرد: ابتدا برخی گمان می‌کردند که این سیاست پایدار نخواهد بود و پس از مدتی متزلزل خواهد شد. به‌ویژه بعد از اغتشاشات و ناآرامی‌های میانه امسال که قدرت شرک و نفاق داخلی و خارجی با هم متحد شدند، یقین داشتند که می‌توانند ایران اسلامی را به زمین بزنند؛ ایران اسلامی به زیبایی و با اقتدار از این مرحله گذشت و با از سوی قدرت، عفو عمومی اعلام کرد تا کشورهای منطقه هم به این نتیجه برسند که نمی‌توان به آمریکایی‌ها تکیه کرد و باید دنبال راهکارهای جدید بود.

وی خاطرنشان کرد: ثمره و نتیجه رأی مردم به تفکر انقلابی و جهانی دولت آیت‌الله رئیسی امروز به جایی رسید که با توافق ایران و عربستان بدون در نظر گرفتن آمریکا و با میانجیگری چین، آمریکا با ذلت تمام، کنار ایستاد و این تغییرات را مشاهده کرد. طبیعی است وقتی عربستان قدرتمندترین و تاثیرگذارترین کشور عرب منطقه است و تن به همراهی با ایران می‌دهد، کشورهای دیگر نیز از این پیش‌قدمی عربستان نتیجه می‌گیرند که با ایران رابطه برقرار کنند.

علیزاده‌برمی اظهار کرد: این سیاست جدیدی برای ایران اسلامی نیست و از ابتدا بر این نکته تاکید داشتیم که آمریکا محور شرارت در منطقه است و ایران مقتدر، دوست و خیرخواه کشورها است و بدون آمریکا هم می‌توان آرامش را در منطقه برقرار کرد.

وی با طرح این پرسش از کشورهای منطقه که چرا ثروت خود را به آمریکا می‌دهند، افزود: ایران برای شما خطری نیست بلکه بهترین یار و یاور برای روزهای خطر است. این از نقش ایران در لبنان، عراق، سوریه، ونزوئلا و یمن مشهود است و یاری ملت‌هایی که نام برده شد، نشان از تأثیر و حضور ایران در زمان خطر و بحران دارد.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس یازدهم تصریح کرد: اگر سران این کشورها بر اصول همگرایی و انسجام منطقه‌ی غرب آسیا پایبند باشند، ایران بهترین رفیق و یاور آنان خواهد بود. هر چند رسیدن به این باور در میان کشورهای مختلف زمان می‌برد تا آنها باور کنند و متوجه شوند که ایران دوست و همراه آنها است.

وی با بیان اینکه امروز زمینه برقراری روابط بین ایران و دیگر کشورها فراهم شده است، ابراز امیدواری کرد: مناسبات امنیتی که ایران آن را دنبال می‌کند، محقق شده است و پس از فراهم شدن فضای همکاری چندجانبه، مناسبات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نیز با این کشورها نیز آغاز خواهد شد.

کد خبر 648632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.