ازسرگیری روابط عربستان و ایران الگویی برای حل اختلافات است

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در کنفرانسی مطبوعاتی تصریح کرد: ازسرگیری روابط عربستان و ایران الگوی خوبی برای حل اختلافات از طریق گفتگو است.

به گزارش ایمنا، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی به اظهارنظر در خصوص ازسرگیری روابط میان ایران وعربستان پرداخت.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص اظهار کرد: در پاسخ به ابتکار رئیس جمهور «شیء جین پینگ» مبنی بر حمایت چین از توسعه روابط حسن همجواری میان عربستان سعودی و ایران، هیئت‌های دو کشور اخیراً در پکن مذاکراتی داشتند که نتایج مهمی را نیز به همراه داشت.

«وانگ ونبین» در این باره ادامه داد: توافق حاصل شد و بیانیه سه جانبه مشترک منتشر شد. عربستان سعودی و ایران پیرامون ازسرگیری روابط دیپلماتیک توافق کردند. سه کشور تمایل خود را برای به کارگیری تمام تلاش‌ها در جهت تقویت صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی ابراز کردند. همانطور که وانگ یی، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و مدیر دفتر کمیسیون مرکزی روابط خارجی اشاره کرد، این یک پیروزی برای گفتگو و یک پیروزی برای صلح است. تحسین بین المللی به طور کامل نشان می‌دهد که صلح پایدار، ثبات و امنیت آرمان مشترک کشورهای منطقه است.

این دیپلمات چینی اضافه کرد: گفتگوها در پکن فصل جدیدی را در روابط عربستان سعودی و ایران باز کرد، راه را برای تحقق صلح و ثبات در خاورمیانه (غرب آسیا) هموار کرده و الگوی خوبی برای حل مشکلات و اختلافات بین کشورها از طریق گفتگو و مشورت ایجاد نمود.

وی خاطر نشان کرد: مهم نیست که مسائل چقدر پیچیده یا چالش‌ها چقدر بغرنج باشند، گفتگوی برابر بر اساس احترام متقابل به راه حل قابل قبولی منجر خواهد شد. خاورمیانه (غرب آسیا) متعلق به مردم منطقه است. آینده آن را مردم کشورهای خاورمیانه (غرب آسیا) باید تعیین کنند. کشورهای منطقه از حمایت چین برای پیشبرد روحیه استقلال، تقویت همبستگی و هماهنگی و تشریک مساعی در راستای اهدافی صلح‌آمیزتر، باثبات‌تر و مرفه‌تر برخوردارند.

منبع: مهر
کد خبر 647915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.