بازیگرهای ماندگار در ماه مبارک رمضان

مهران رجبی، مرحوم امین تاریخ، مریم امیرجلالی، زنده یاد سیروس گرجستانی، مهرانه مهین‌ترابی، علی صادقی و مهدی سلطانی از بازیگرانی هستند که سال‌هاست در سریال های ماه مبارک رمضان به ایفای نقش پرداخته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سال‌هاست که پخش سریال‌های مناسبتی در ایام ماه مبارک رمضان، باب شده است. از زمان تولید سریال‌های مناسبتی برای این ماه عده‌ای از بازیگران پای ثابت این آثار بوده‌اند و هر سال در این ماه، بازی آن‌ها را در این آثار شاهد بوده‌ایم، آثاری که در کارنامه کاریشان پرطرفدار و قابل توجه محسوب می‌شود.

با توجه به قرار داشتن در ماه میهمانی خدا، در این مطلب سراغ بازیگرانی رفتیم که سهم زیادی خاطرات تلویزیونی این سال‌های ما در ماه رمضان داشتند و در سریال‌های تلویزیونی این ماه خوش درخشیدند.

مهران رجبی

مهران رجبی به طور کلی لقب پرکارترین بازیگر سینما و تلویزیون را به خود اختصاص داده تا جایی که عده‌ای به خاطر حضور مستمر او در تمام کارهای نمایشی، از روی مزاح بر این باورند که برای ساخت هر مجموعه سینمایی و تلویزیونی داشتن دو فاکتور لازم است؛ اول یک فیلم‌نامه خوب و دوم داشتن یک عدد مهران رجبی! کارهایی چون «زیرزمین»، «یک وجب خاک»، «صاحبدلان»، «مثل هیچ کس»، «سی‌امین روز» و «دردسرهای عظیم ۱ و ۲» از آثار ماه رمضانی اوست.

امین تارخ

زنده‌یاد امین تارخ به لحاظ کیفیت حضور پررنگی در سریال‌های تلویزیونی داشته است؛ بازیگر کهنه‌کاری که طی دهه‌های گذشته حضور تلویزیونی‌اش نسبت به حضور سینمایی‌اش بیشتر بوده است. کارهای تراژدی مثل «اغما»، «جراحت»، «گاهی به پشت سر نگاه کن» و «رهایم نکن» سریال‌هایی است که در تمام آن‌ها تارخ شخصیت مرد مقید، موقر و بزرگ خانواده را بازی کرده که حتی سبک و سیاق لباس‌ها و مویش سال به سال و سریال به سریال هم تغییری نکرده است.

مریم امیرجلالی

با خداحافظی رضا عطاران از تلویزیون شاید حضور مریم امیرجلالی طی این سال‌ها در تلویزیون کم‌رنگ تر از قبل باشد اما همگی در یکی، دو دهه قبل امیرجلالی را به عنوان بازیگر نقش مادر یک خانواده متوسط رو به پایین و پردردسر به یاد داریم، مادر سریال‌های عطاران که زودجوش و عصبانی بود، برای اثبات این ادعا کافی است تکرار کارهایی مثل «متهم گریخت»، «خانه به دوش» یا حتی «پشت کنکوری‌ها» و «نوعروس» را ببینید.

مهرانه مهین ترابی

مهرانه مهین‌ترابی برای بیشتر ما یادآور خاطرات خوش از سریال‌های بیژن بیرنگ و مسعود رسام است؛ از «همسران» گرفته تا «خانه سبز». شاید بین خاطراتمان از سریال‌های ماه مبارک رمضان در نگاه اول چندان اسم مهرانه مهین‌ترابی به ذهن نیاید، ولی در بین کارهای پرشمار این هنرپیشه می‌توان «یادداشت‌های کودکی»، «اگه بابام زنده بود»، «نوعروس» یا «در مسیر زاینده‌رود» را نام برد؛ کارهایی که در بیشترشان نقش مادر نگران قصه را بازی کرده است.

سیروس گرجستانی

قطعاً یکی از پرکارترین بازیگران سریال‌های ماه رمضان، زنده‌یاد سیروس گرجستانی است. از بازی‌اش در «یادداشت‌های‌کودکی»، «پشت‌کنکوری‌ها» و «سه دونگ سه دونگ» گرفته تا «صاحبدلان» و «متهم گریخت»؛ نقش‌های غالباً طنزی که تفاوت‌های کوچکی با یکدیگر دارند ولی در بیشترشان می‌شود رد پای پدر کلافه‌ای را پیدا کرد که بسته به گرفتاری که به آن دچار شده است سعی دارد خود و خانواده‌اش را از مخمصه نجات دهد و شاید در بین همه این کاراکترها نقش «هاشم آقا» در متهم گریخت ملموس‌تر باشد.

علی صادقی

یکی دیگر از یادگارهای سریال‌های عطاران، علی صادقی است. پسر شاد مجموعه‌های طنز که آن قدر خودش را در یک قالب تکرار کرد که رفته رفته حضورش در سینما و تلویزیون کم و کمتر شد. معرفی صادقی در تلویزیون به سریال «پشت کنکوری‌ها» برمی‌گردد اما بعدها در نقش‌های بلند و کوتاه دیگری هم حضور پیدا کرد و یکی از شخصیت‌های پرطرفدار و محبوب به حساب می‌آمد. «خانه به دوش»، «متهم گریخت» و «بزنگاه» از دیگر کارهای این بازیگر است.

مهدی سلطانی

مهدی سلطانی از ستاره‌های بی‌چون و چرای سریال‌های ماه رمضان در دهه ۹۰ تلویزیون است. کسانی که سریال «در مسیر زاینده‌رود» را به خاطر می‌آورند قطعاً نقش بهزاد، برادر پهلوان خانواده با بازی مهدی سلطانی‌سروستانی را هم به یاد دارند؛ بازیگری که در رمضان سال‌های بعد در مجموعه‌هایی مثل «مادرانه»، «مدینه»، «هفت سنگ» و «زیر پای مادر» بازی کرد تا در ذهنمان بیشتر به عنوان یک شخصیت تلخ و منفی اما در قالب پدری دلسوز و مهربان جا باز کند.

کد خبر 646936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.