۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۸
همه چیز درباره سریال احضار

سریال "احضار" به کارگردانی علیرضا افخمی، تاکنون در شبکه های مختلف سیما و سایت و اپلیکیشن تلوبیون، در رتبه نخست پربیننده ترین سریال های تلویزیونی ماه رمضان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا چند سالی بود که در میان سریال‌های مناسبتی ماه رمضان، جای خالی مجموعه‌های با مضمون ماورایی به شدت احساس می‌شد. علیرضا افخمی که با ساخت مجموعه "او یک فرشته بود"، به نوعی سردمدار این ژانر در تلویزیون محسوب می‌شود، امسال با مجموعه "احضار" که فضایی ماورایی دارد و به نقد عرفان‌های کاذب می‌پردازد، به رسانه ملی بازگشته است. مجموعه‌ای که با وجود ضعف‌های فراوان تا امروز پربیننده‌ترین سریال مناسبتی ماه رمضان لقب گرفته تا تأییدی بر این ماجرا باشد که عطش چنین مضامینی همواره در جامعه وجود دارد.

همه چیز درباره سریال احضار

درباره سریال

احضار با نام ابتدایی دعوت نحس، از آبان ۹۹ در جنگل‌های شمال کشور جلوی دوربین رفت، اما پس از گذشت ۸۰ درصد از تصویربرداری، عنوان آن به احضار تغییر یافت. این در حالی بود که پیش از این مجموعه‌ای به همین نام و به کارگردانی رامین عباسی زاده، در ژانر وحشت، در شبکه نمایش خانگی عرضه شده بود.

داستان احضار با سفر یک گروه دانشجویی آغاز می‌شود و یک رقابت عشقی میان دختر عمه و دختر دایی در رابطه مثلثی با یکی از همکلاسی‌هایشان شکل می‌گیرد. محسن کامرانی، رابطه خود را با مائده قطع کرده و قصد ازدواج با زهره را دارد. این دو، همراه با سوسن و شکیبا به یک سفر شمال رفته‌اند و مائده در این سفر تلاش کرده، خاطره محسن کامرانی را فراموش کند. کامرانی به شمال می‌رود تا از زهره خواستگاری کند، اما پس از کش و قوس‌های فراوان و اتفاقات پی در پی، در نهایت همگی به تهران باز می‌گردند اما در تعقیب و گریزهای آنها، ماشین کامرانی به دره سقوط می‌کند. او نجات پیدا می‌کند، اما در راه بیمارستان به دلیل خونریزی مغزی جان خود را از دست می‌دهد. شروع روایت شاید جذاب به نظر برسد، اما فاقد منطق روایی نمایشی امروز است. چرا کامرانی برای دوباره خواستگاری کردن از زهره با اصرار به شمال سفر می‌کند؟ او می‌توانست این خواستگاری چندباره را در محیط دانشگاه انجام دهد. اگر به جای خواستگاری در هوای شمال، موضوع یک ملاقات مهم مطرح می‌شد، منطق روایت تا این حد تحت شعاع قرار نمی‌گرفت.

اما افخمی برای آنکه روایت باورپذیری ارائه دهد، از ۴ بازیگر ناشناخته و به اصطلاح نابازیگر برای مقدمات دراماتیک خود استفاده کرده است. راهبردی منطقی برای آثار ترسناک که سبب باورپذیری روایت می‌شود و الگویی شناخته شده است. اما این نابازیگران آنقدر بد بازی می‌کنند که تمام باورپذیری را از مخاطب سلب می‌کنند. افخمی حتی در هدایت این بازیگران نیز ناموفق عمل کرده و خروجی قابل قبولی ارائه نداده است.

همه چیز درباره سریال احضار

احضار را می‌توان در کارنامه افخمی، چند گام به عقب دانست. گویی او در ارائه میزانسن‌های ابتدایی نیز مشکل دارد. به نظر می‌رسد افخمی تنها به ادای دیالوگ‌ها توسط بازیگران بسنده کرده و تکنیک و میزانسن برای او چندان اهمیتی ندارد. در آثار ژانر وحشت، نور و سایه، نقش بسزایی دارد، اما حتی نورپردازی نیز در احضار چندان مورد توجه قرار نگرفته است. جنگل‌های شمال، در تاریکی شب، چنان در نور فرو رفته‌اند که در دست گرفتن چراغ قوه توسط بازیگران، بیشتر به شوخی می‌ماند.

احضار حتی در روایت ساده یک داستان نیز الکن است و نتوانسته دلهره و ترسی که لازمه چنین ژانری است، در مخاطب ایجاد کند. علاوه بر این سریال احضار نه از لحاظ تکنیکی اثر استانداردی است و نه از جنبه‌های دیگر همچون روایت داستان و خلق یک فضای ترسناک.

آرش مجیدی، رضا توکلی، نسرین نکیسا، مرتضی کاظمی، آدرینا صادقی، مینو آذرمگین، نازنین هاشمی، دینا هاشمی، میلاد میرزایی، افسانه چهره آزاد، علی دهکردی، خیام وقار کاشانی، درسا بختیار، غزال نظر و صالح آقامیرزایی، دیگر بازیگران احضار هستند که در کنار نابازیگران، در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند. هر چند به نظر می‌رسد کفه ترازوی نقش‌آفرینی به سمت نابازیگران سنگینی کرده تا بازی بازیگران حرفه‌ای این مجموعه را نیز تحت شعاع خود قرار دهد.

همه چیز درباره سریال احضار

درباره کارگردان

علیرضا افخمی متولد سال ۱۳۴۰ در تهران و فارغ التحصیل رشته اقتصاد است. او فعالیت سینمایی خود را از سال ۶۵ و با فیلم دست نوشته‌ها آغاز کرد. این کارگردان کارنامه پرباری در زمینه دستیاری، ناظر کیفی، نویسندگی و کارگردانی از خود بر جای گذاشته است. در سال ۶۹ ناظر کیفی و دستیار کارگردان سریال "روزی روزگاری" بود و بعد از آن پروژه، مدیر برنامه‌ریزی سریال "امام علی (ع) " داوود میرباقری شد.

پس از آن مسئولیت نظارت کیفی بر سریال‌ها را بر عهده گرفت. سریال‌هایی که در دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد پخش شد و به موفقیت نیز رسید. مجموعه‌هایی همچون "خط قرمز"، "گم‌گشته" و "مسافری از هند".

افخمی در سال ۸۲ اولین سریال تلویزیونی خود را با عنوان "تب سرد" جلوی دوربین برد و پس از آن "او یک فرشته بود" را به عنوان سریال مناسبتی ماه رمضان شبکه دو، کارگردانی کرد. او با ساخت این مجموعه، ژانر جدیدی را در سریال سازی تلویزیون پایه گذاری کرد که آن را ماورایی نامیدند. هیچ یک از مجموعه‌های ماورایی که پس از او یک فرشته بود پخش شد، نتوانست موفقیت این سریال را تکرار کند.

"پنجمین خورشید"، "۵ کیلومتر تا بهشت"، " زیرزمین و پرستاران" از دیگر ساخته‌های این کارگردان به شمار می‌رود. سریال‌های ماورایی "روز حسرت" و "اغما" نیز به قلم افخمی جلوی دوربین رفتند.

همه چیز درباره سریال احضار

یک اظهار نظر عجیب

در پی واکنش‌ها به سطح کیفی سریال احضار، مجید اکبر شاهی، مدیر گروه فیلم و سریال سیما فیلم، گفت: " احساس نمی‌کنم کیفیت سریال‌های رمضان پایین است. احضار در درام و قصه نظیر ندارد! "

او همچنین ادامه داد: " از نظر ما کیفیت مطلوب است، یک سری هم نقد دارند، به هر حال همیشه به کارها نقد وارد می‌شود. به نظرم هنوز زود است که کارها را قضاوت کنیم. من با قاطعیت می‌گویم سریالی مثل احضار به لحاظ درام و قصه شاید در دو سال گذشته نظیر ندارد و من کاری که اینچنین قصه درست، منسجم، روان و پر کششی داشته باشد به خاطر نمی‌آورم. "

کد خبر 489273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 139
  • نظرات در صف انتشار: 13
  • نظرات غیرقابل انتشار: 19
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    88 34
    سریال احضار بسیار عالیست
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      59 24
      سریال احضارخیلی جذابه
    • زهرا IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
      53 16
      سریال احضار خیلی خوب است ممنون از این سریال خوبتان
    • روژین IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
      41 14
      دمت گرم فوق العادس
    • abolfazlt IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      28 19
      سریال ضعف هست باماه رمضان مطابقت ندارد و بعضی سکانس باور کردنی نیست چطور میشه یک رمال وکلاه بردار که هیچ اعتقادی به روح ندارد بتوانند روح احضار کند و خودش باان روح شروع به کلاه برداری کند وهر لحظه در دست رس باشد
    • انا IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      52 9
      سریالش خیلی خوبه مخصوصا قسمت ۲۴ من فکر میکنم کامرانی روح نیس یا شیطانه یا جن
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      16 6
      سلام به نظر من سریال بسیار خوبی است وچشم انسان راباز میکنه لطفاً خیلی از این سریال ها بسازید ممنون
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    66 41
    کاملا بی منطق است به عنوان نمونه با امدن شبکه های اجتماعی مثل واتس اپ. چرا زهره با سرعت عکس ها را واتس اپ نکرد؟ یا در مورد رها. اگر انقدر خوب است چرا فرهاد او را نمی خواهد اگر بد است چرا برایش پول می ریزد؟ یا اجاره خانه را چه کسی انجام داده؟ رها می گوید اجاره برام کردی. پس الان قولنامه به نام فرهاد است؟ پس جطور قطع رابطه کرد؟ یا مثلا پدر مائده انقدر بیخیال است که هیچ تحقیق نمیکند و یک جوجه متوهم را برای تحقیق می فرستند؟ به نظر می رسد داستان به گونه ای دیگر بوده و به خاطر ممیزی ها تغییر یافته مثلا چشم سوم چه نقشی دارد؟ سریال احضار از بعد ماورایی به یک سریال پوچ و بی معنای صیغه بازی تنزل پیدا کرده است
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      37 12
      عالیه
  • ناشناس IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    89 19
    توی سریال بعضی جاها باور پذیری ندارد. مثلا زهره ، عکس گرفت، نمی توانست فوری با تلگرام برای مائده بفرستد و عکس ها را پاک کند؟ لفتش داد تا بهش مشکوک بشن. فیلم ایرانیه دیگه
    • فائزه IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      43 9
      واقعا
    • یه بنده خدا IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      20 6
      وای آره اه
  • سعید IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    25 25
    این فیلم آدم های بیمار واسکیزوفرنی وشیزوفرنی روبدتروزیادترمیکنه وهمچنین کارفالگیرها وکلاهبردارهارو سکه
    • دوست IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      24 4
      نه
    • یه بنده خدا IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      6 1
      مرسی از این سریال وجذابتون ممنونم خواهش میکنم احضار ۲ رو بسازید من منتظر هستم
  • احمد IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    29 46
    سریال خیلی بدی هست
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      21 18
      غلط میکنی این رو بگی
  • وحید IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    29 22
    فعلا مبهمه
  • IR ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    42 14
    خیلی جذابه عالیه
  • زهرا IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    59 16
    به نظر من سریال خوبیه اما ضعیفه. ماتو خونه وقتی داریم می‌بینیم و +14مینویسه میگیم آماده باشیم بخندیم. چون بیشتر به صحنه های خنده دار شبیه تا ترسناک. انتخاب بازیگران هم که صفر. مادر زهره بااون عینک واقعا خنده داره. حالا انشاالله پایان سریال پشیمون نشیم از دیدنش
  • مهدیه خانومممم IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    38 24
    سریال احضار عالیه و نظیر نداره واقعا اگه سریالی رو انتخاب کنم احضار رو انتخاب می کنم که حرف نداره فوق العاده حرفه و جذاب
  • فاطمه IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    32 19
    معتادشم
  • رسول IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    20 45
    سریالی ضعیف واقعاپول ملت راخرج چه فیلمهای بدوبی سروته می کنند
    • آیسا IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      16 10
      اتفاقا خیلی سریال جذابیه
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    35 17
    بنده به عنوان یک تماشا چی معتقدم که بازیگران جوان خیلی عالی بازی میکنن نمیدونم این فیلم چی داره که این همه هجوم بهش میکننن اللهم عجل لولیک الفرج
  • فریناز IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    33 18
    سریال خیلی خوبه من دوست دارم
  • ععع IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    26 33
    بسیار چرت
  • نازنین زهرا پورسلیمانی IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    34 18
    خیلی فیلم خوبی است
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      36 41
      واقعا در چرند بودن بی نظیر است
  • sahar IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    24 10
    بنظرم سریال خوب و جذابیه فقط با همینش مشکل داشتم چ کاری بود این آقای کامرانی بره شما خیلی مسخره بنظر میومد ولی در کل بنظرم سریال خوببه و از بین سریال های ماه مبارک رمضان فقط این یکی رو نگاه میکنیم
    • سهراب آرین نژاد IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      11 5
      هرچند از آقای افخمی با اون پیشینه ی قوی در ساخت سریال‌های متعدد ( دستیار کارگردان سریال امام علی ع و روزی روزگاری )بخصوص در این زمینه ماورایی مثل ( او یک فرشته بود و اغما ) انتظار بیشتری داشتیم ولی به نظر من دلیل این همه نارضایتی از سریال دخالت ممیزی یا سانسور چه روی فیلنامه و چه اجرای آن هست البته اشکال و ضعف انتخاب بازیگران با بازی تصنعی که دارند به جای خود باقی است
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    20 58
    واقعا باعث تاسف است که درشبکه یک جمهوری اسلامی به راحتی کلمه ی مشروب برده شود. آن هم در سریالهایی که بیشترین مخاطبین آن کودکان و نوجوانان هستند.مشروب و مواد مخدر نباید عادی شود.ما حق داریم در مورد آینده ی فرزندانمان نگران باشیم.
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      38 4
      مشروب کجا گفت
    • mehdi IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      45 2
      یعنی واقعا فکر میکنید بچه ها نمیدونن مشروب چیه؟ و اینکه اسمش رو میارن آیا دارن به بچه ها میگن مشروب خوبه؟
    • پری IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      45 1
      حرفت بیشتر خنده داره
  • سعید IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    49 21
    برای این مردم خرافاتی بیچاره که بدون علم همه چیز رو باور و قبول میکنند این سریال عالیست !! ..
  • لیلا IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    40 13
    من این سریال را خیلی دوست دارم چون واقعا جای چنین سریالهایی دربرنامه های تلوزیون خیلی خالی بود
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    14 9
    سلام داستان جالب است ولی همنطورکه دربالاخواندیم نور کوکیشنهاآنقدرکه بایدجالب نبودن اگرایشون بجای این چهارنابازیگربازیگران حرفه ای تری انتخاب میکردن کاربهتر میشدوای از حسادبایدترسیدکاش دستش روبشه اون دختره حسود
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    34 11
    درسته کیفیت بازی و نورپردازی خوب نیسثست ولی حداقل از اون بچه مهندس و یاور که هیچ هیجانی ندارن و تمام سکانسا فقط حرف میزنن خیلی بهتره
  • Sheyda IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    10 15
    سلام به نظر من سریال خوبی است اما بعضی وقتا لجم در میاد چون خیلی لفتش میدن من دوست دارم در این سریال بیشتر مائده و فرهاد و شیده و ........رو نشون بدن چون از اون جایی که همش روح میره پیش مینو و با مائده کار داره بدم میاد لطفا یکم جذاب ترش کنید این فیلم فیلمی درام است تا ترسناک ولی بیشتر فرهاد و مائده رو نشون بدید چون جذاب تره ممنون از زحمات بی دریغ شما
  • mahtab IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    5 9
    نقش اول سریال احضار زهره هست یا مائده
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      18 0
      فکر کنم مائده
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    19 4
    ب منظر من فعلا زود بخاییم قضاوت کنیم باید ببینیم ادامه سریال چی پیش میاد
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
      8 0
      مائده هست
  • ستار US ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    26 7
    به نظر من اینه که ای فیلم خوبن است ولی جاهای که علامت۱۴+رو نشون میده اصلا ترسناک نیس بلکه خنده داره
    • لیلا IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      16 12
      سریال قشنگیه ،من نمی‌فهمم اینایی که الان انقد اعتراض دارن،چرا دارن سریال رو دنبال میکنن،خو نگاه نکنید برید بچسبین به سریال‌های خارجیتون
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    38 1
    بنظر من روح کامرانی واقعی نیست و یک شیطانه
    • فاطمه IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
      13 6
      روح خبیثه
    • IRANIAN IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
      15 1
      خب آره واقعا شیطانه
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    24 7
    سریال احضار عالی
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    20 8
    سریال خوب وجذابی است
  • سرباز حسین IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    11 3
    سریال خوبی است ولی مینو فقط خوب بازی کرده کیفیت 0 مثبت 14 خنده دار بیشتر به ترسناک به نظرم صحنه ترسناک چشم جهان بین بود روح کامرانی نیست روح شیطانی هستش توی خواب مائده اومد سریع اوه به دلیل اینکه مائده بهر توی کار احضار شما دیدید دیگه شیطان چطوری تغیر لباس میخواست بده کسایی که چشم برزخ دارن میتونن احضار کنن یا علی
  • M IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    18 5
    فرهاد و مائده خیلی فاصله سنی زیادی دارند اصلا بهم نمیخورند بیشتر سن پدر مائده بهش میخوره تا خواستگار کاش بجای آرش مجیدی یه بازیگر جوان تر بود ک به مائده بیاد
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      17 2
      دقیقا.به نظر حدود ۳۰ سال اختلاف سنی دارن
  • . IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    16 13
    زیاد جالب نیست. یعنی فعلا معلوم نیست چی پیش بیاد اما به جای اینکه ترسناک باشه بیشتر خنده داره و یه جاهایی ش زیادی خرافاته.
  • مبین IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    9 7
    سلام.سریال خوبیست.اما علامت ۱۴+ فقژ در قسمت اولش صحنه نسبتاً ترسنتکی‌داشت،وای در دیگر صحنه ها چیزی برای ترسیدن وجود ندارد.در ضمن،خیل یاز دوستان گفتن که چرا زهره پس از عکسبرداری،برای مائده عکس هارا نفرستاده؟ دلیلش اینه که اون با گوشی مهرداد عکس‌گرفت.در گوشی مهرداد هم که شماره مائده نبود!همچنین اجازه نداشت که شماره مائده رو وارد گوشی مهرداد کنه.اصلا شاید گوسی مهرداد واتساپ یا تلگرام نداشت!
    • پری IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      11 2
      اونوقت شما از کحا فهمیدی با گوشی مهرداد گرفته؟ رمزشو چطور باز کرد؟؟؟ عزیز جان با گوشی خودش عکس گرفت،، فیلم رو تحریف نکن دیگه
    • reza IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
      0 7
      میگه میشه یک جوان تلگرام یا واتساپ روی گوشیش نداشته باشه من که 50 سالم است تلگرام واتساپ اینستا گرام دارم
    • خاطره IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
      1 1
      شما از کجا میدونی گوشی خودش نبود من دقت کردم دقیقا گوشی خودش بود
  • فجر IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    13 12
    بنظر من فیلم چرتی هستش انچنان مینویسه +14 انگار که چه اتفاقی میفته ..بودجه و اینطوری دور میریزند..دیگر کشورها فیلم ترسناک درست میکنند مو به تنت سیخ میشه اینجام فیلم درست میشه بنام ژانر ترسناک بیشتر خنده داره
    • مهدی IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
      1 0
      دکتر بقیه جاها نمیان تو صداوسیما ملی کشورشون فیلم ترسناک بزارن کدوم کشوری رو دیدی رو تلوزیون ملی شون فیلم ترسناک پخش بکنن اونایی ک شما می‌بینید مثل ایران فیلم و سریال های تو سایت و آپ های خاص منتشر میشه نه تلوزیون.
  • فیصل IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    2 12
    عالیه فقط اگه کسی شماره بازیگران سریال احضار رو داشت به من هم بدید
  • سیدمهدی IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    12 4
    این سریال مشکوکه، چون روح اجازه این کارهارو نداره، به احتمال زیاد این یکی از فرزندان ابلیس هست که به شکل کامرانی خودشو درآورده و به نظرم کارگردان اینو به عنوان یک سوپرایز برای بیننده قرار داده که در قسمتهای آخر نشون بده واقعیت روح کامرانی چیه، شیطانه یا...
    • ناشناس IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
      11 1
      از اول معلوم بود که شیطان به شکل کامرانی میاد
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      2 1
      این هوش سرشار رو از کجا آوردی؟؟؟؟
  • مریم IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    8 9
    خیلی بده .اصلا ارزش دیدن نداره . خیلی بی معنی و غیر واقعیه . مثلا رابطه زهره با خانواده شیده، چقدر غیرطبیعی و لوس هست . جای سریال های ساده و خوب طنز مثل خاته به دوش و متهم گریخت، در تلویزیون خالی است.
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    7 8
    یکم فیلم و سریال دیده باشی حتی به صورت نیمه حرفه ای موافق خواهی بود که در توصیف سریال احضار فقط یه کلمه بکار برد « مزخرف »
  • ناشناس IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    5 4
    سریال بسیار صعیفی هست پسری که دخترا و دنبال میکنه با ماشین .تهش هم هونا رو در مرگ خودش مقصر میدونه مسخره بازیه مگه .خیلی صعیف و بی منطقه
  • پری IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    18 0
    چرا یک عده متوجه نمیشن اون مثبت ۱۴ برای اینه که بچه های زیر ۱۴ سال با تماشای این فیلم ممکنه سوالاتی براشون پیش بیاد که حانواده ها نتونن بهش جواب درستی بدن و باعث وحشت بچه بشن یا حتی ممکنه بچه به اینترنت دسترسی داشته باشه و مطالبی بخونه که براش مناسب نیست لطفا درک کنین و اینقدر نگین چرا ترسناک نیست چون به نظرم هدف این سریال کلا یه چیز دیگه اس و برا بزرگترا ابدا ترسناک نیست
  • الیاس IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    4 4
    به نطر من قصه تکراریست و مانند سریال اغما این بار شیطان بصورت کامرانی مجسم شده
    • محسن IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
      6 3
      واقعا همینطوره دختر من ۵ سالشه و یه بار این صحنه رو دید کلی سوال توذهنش اومد و کلی ترسید قرار نیست شما ادمهای بزرگسال بترسین
  • اسمان IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    4 8
    به نظرم فیلم خوبی نیست
  • یوسف AE ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    6 7
    موضوع خوبی انتخاب شده ولی جزئیات خیلی درش ضعف هست و خیلی سکانس ها برای مخاطب باورپذیر و مهیج نیستن. بازیها هم اکثرا ضعیف هست. ایکاش از بازیگران باتجربه استفاده میشد
  • فاطمه زهرا فراتی IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    14 5
    سریال احضار سریال بسیار عالی ای هست من از یک هفته مانده بود تا سریال احضار را پخش کند منتظر بودم سریال عالیییییییییییییییییییییییییییییییی عالیییییییییییییییییی هست واقعا نمیدونم چجوری بگم که چقدر عالی هست این سریال تازه با بازی خانم ادرینا صادقی عالی ترم شده واقعا عالیییییییییییییییی
    • علی IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
      3 0
      دیگه نظر نده هیچی از فیلم و سریال نمیدونی
  • پری IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    23 3
    بنظر من ایده اصلی سریال جالبه ولی فیلمنامه ضعیف نوشته شده ، اینکه مائده براحتی قبول میکنه ک زهره کس دیگه ای رو ک به فرهاد شبیه هست اشتباهی گرفته خیلی مسخره س چون میدونه ک زهره از صبح و از دم در خونه فرهاد رو تعقیب کرده بنابراین تصادفی اونو ندیده ک بخواد اشتباه گرفته بشه، زهره هم میتونست این نکته رو بهش بگه ولی اصلا ب اینجور نکات توجه نشده، یا مثلا روح کامرانی اول ب مائده میگه من هنوز نتونستم برم اون دنیا بعد برا مائده سوال پیش نمیاد ک اون چجوری چجوری روح پدرش رو ک تو اون دنیاست دیده و خبر آورده.؟؟ و بسیاااار نکاتی از این دست ک احساس میکنم ب فهم و شعور مخاطب توهینه
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    11 2
    خیلی خوبه فیلمش
  • Ali US ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    4 8
    مدخرف ترین سریال با هنرپیشه های مدخرف مخاطبو چی حساب کردین شما
    • علی IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      1 5
      اره واقعا
  • محمد FR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    8 2
    اتفاقا خیلی جذابه
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    1 4
    زهره خیلی بی مزه بود تو نقش خیلی جالب بازی نکرده
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    10 4
    خیلی عالی و تماشایی هر شب برای دیدنش لحظه شماری میکنم حتی اگه تکرارشم ببینم برام جذابه این سریال به نظر من بازیگرهاش انتخاب های خیلی درستی بودند چون بر خلاف عقیده ی مزخرف این سایت خیلی هم باور پذیره به نظر من بازیگرهاش خیلی بهتر از بازیگر های امروزی مثل ....و.....و..... بازی کردند خیلی بازیشون را دوست دارم و براشون آرزوی موفقیت دارم ! در ضمن به نظر من نباید تا احضار تموم نشده در موردش انتقاد کنیم و زود قضاوت کنیم چون به عنوان ی سریال تلویزیونی فوق العاده ست باید این را هم توجه داشته باشیم که چون روی آیتم تلویزیون می ره پس صحنه های خیلی ترسناک مناسب این کار نیست و اگه نمایش خانگی بود مسلما ترسناک تر و جذابتر بود اما داستان احضار خیلی مفهومی و جذابه برای من و خیلی دوسش دارم
    • لیلی IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      3 0
      راست میگید اما اگر کسی این فیلم نامه را دوست نداره اگه جرعت دارید برید خودتون عوض کنید چرا به کارگردان فش میدهید
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    5 0
    عالی
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    7 0
    چرا مادر زهره همش در حال خرید ؟
  • شیدا IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    5 0
    این سریال ، سریال هیجان انگیز و باحالی هست اما این سریال هم مانند دیگر سریالات کمی عیب و نقص دارد ... برای مثال : چرا زهره با اینکه چند تا عکس واضح گرفته بود بازم هی عکس می گرفت و لفتش میداد ؟ یا اینکه چرا همون لحظه اینارو برای مائده از طریق واتساپ و تلگرام یا.....ارسال نکرد ؟ اما درکل سریال هیجان انگیز و جذابی هست ...
    • ... IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      3 0
      به نظر من چون که زهره نمی دونست گوشیشو میدزدن ارسال نکرده
  • مریم IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    3 1
    سلام.بنظر من سریال خیلی خوب و آموزنده ای هست.بازیگرای خوبی هم انتخاب شدند.مخصوصا مائده و زهره.با اینکه حرفه ای نیستن ولی خیلی خوب بازی میکنن.سریالی هست که دید آدمو نسبت یه سری مسائل باز میکنه.ممنون از آقای افخمی و تمام بازیگران و دست اندرکاران این سریال
  • فاطمه IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    6 0
    سریال احضار سریال خیلی خوب وآموزندست واینکه ترسناک نیست یکی از حسناشه چون هرکسی میتونه این سریال رو تماشا کنه حتی من که شرایطم خاصه...
  • IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    5 6
    خیلی مسخره اس
  • کاراجا IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    8 4
    این سریال عالیه من خیلی سریال رو دوست دارم
    • ناشناس IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      5 1
      ببخشید اشتباهی منفی دادم، احضار عالیست.
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    12 7
    سلام. این سریال ترسناک نیست بیشتر شبیه به این است که در شب چادر بنیدازی رو سرت و یکدفعه تو تاریکی دیگران بترسونی.واینکه هیچ کودک و نوجوانی ساعت پخش سریال خواب نیست و میبیند و کودکان و حتی نوجوانان قدرت تحلیل این گونه مسایل مذهبی رو ندارند و واقعا فکر میکنند که شیطان قابل دیدن است
  • حسن IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    2 0
    عالی
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    2 1
    یه چیز این سریال خیلی توی ذوق میزنه اصرار زیادشون به کروناست تو قسمتهای اول. وقتی افراد آشنا به هم می رسند ماسکشونو برمیدارند یعنی کرونا فقط برای آدمای غریبه است ؟!!قسمتای آخرهم که کلا فراموش شده کرونایی هست و ماسک نمیزنن! ده تا موضوع رو افخمی آورده توی سریال یکی رو هم درست به آخر نرسوند همه سریالایی که تاالان ساخته یه تیکه ازشون برداشته تبدیلشون کرده به احضار
  • Samira IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    1 0
    بچه مهندس واقعا فیلم چرتی بود دوروز پشت سرهم اون قطار هارو نشون داد...توفیلم احظار هم فرهاد هم معشوقه داره یعنی?
  • آرزو IR ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    4 0
    من نهایت تشکرراازدست اندرکاران این فیلم دارم.واقعاعالیه.اماامشب که رفت قسمت بعدی به جمعه آینده خیلی ناراحت شدم.معتادش شدم وبرام خیلی مهمه که چطورخواهدشد.بازیگران نقش مائده وزهره باوجوداینکه اولین بازیشون هست،واقعاعالی بازی میکنن.به امیدموفقیت وپیشرفت این دوبازیگرعالی وتازه وارد
  • پوریا IR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    1 1
    من از این سریال خوشم اومد اما یک انتقاد بزرگ دارم و اون اینه که چرا وقتی میخواین از جلوه های ویژه استفاده کنید چرا این کارو جذاب تر و افکتیو تر انجام نمیدین،مثلا چرا صحنه های ترسناک با اینکه اخطار +14 داره چرا انقدر تصنعی هست و اون ترسناکی که بیننده انتظار داره رو درش نمیبینم؟یعنی نعره زدن و محو شدن اون شیطان در قالب روح کامرانی شد صحنه خیلی ترسناک؟!!! بنظرتون مسخره نیست؟حالا که میخوای سریال خوب و جذاب ماورائی بسازید اما و اگر ها رو بزارید کنار که نمیدونم مردم میترسن برای بیماران قلبی خوب نیست یا برای بچه ها خوب نیست،وقتی شیطان رو میخوای به تصویر بکشین انقدر تکراری چهره اقای کامرانی رو نشون ندین یک خلاقیت داشته باشین مثلا با استفاده از جلوه های ویژه یک موجودی رو ترسیم کنید که شاخ داره و چشماش قرمزه و صورتش هم سیاهه و بال های سیاه هم دارهو اتشین هم هست،
  • فواد اسکندری IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    1 0
    شما مطمئنی علیرضا افخمی همون بهروز افخمی کارگردان فیلم عروس است؟
  • فواد اسکندری IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    1 0
    اشتباه از من بود. متشکرم از مطلبی که نوشتید.
  • محمد IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    3 0
    سلام،به نظر من بهترین سریال است.
  • معصومه کارزار IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    5 1
    من این سریال را خیلی دوست دارم چون در مورد سریال خیلی چیز ها فهمیدم که روح کامرانی روح نیست بلکه این روح شیطان و جن باشه و به مانده کلاه برداری کنه ممنون از سازنده
  • فاطمه ثنا IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    3 0
    عالیه
  • ناشناس IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    5 2
    بنظر من بهترین سریاله واقعاا دستشون دردنکنه ایرانی جماعت. بهترین سریالارو نشون بدی بهشون باز ایراد درمیارن واقعا متاسفم براشون بجای تشکر ازکارکردانی یا بازیگرانش فقط بلدن ازشون عیب دربیارن خودشون سراپا عیبن واقعا که
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      3 2
      شما خوشت اونده از این سریال دلیل نمیشه قدردانی شه و ایراداتش گفته نشه. بعلاوه اینکه چون ادم خودش ممکنه عیب داشته باشه ، نباید بیاد از یه سریال اینجوری که تازه داره برلی عموم پخش میشه ایراد بگیره؟ واقعا چجور منطقی دارید؟شما اگر فیلم شناس نباشید ، گناه بقیه چیه
  • سیده سعیده میری IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    3 1
    سریال احضار خیلی سریال خوبی است فقط اگر میشه این سریال را ادامه دهند.
  • ماهان IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    3 2
    سریال احضار چرت ترین و فوق العاده مزخرف ترین سریال ترسناک بود. اگه بخایم درصد ترسو توی این سریال حساب کنیم میشه ۰ شما اگه برین این سریالو به هر نقد کننده ای نشون بدین حالش به هم میخوره بعضیا هم میگن این سریال خوبه منم میخوام بدونم چرا خوبه؟
  • نورا IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    2 2
    لگوی سریال نماد شیطانی داره
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 2
    چرا قسمت اخر را بازی نکرده اند
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    1 5
    این سریال متاسفانه شبهه زیاد توشه....کامرانی روح که قطعا نیست و شیطانی از جنیانه...مثلا در قسمت ماقبل آخر چطور یک جن تونست چاقویی رو برداره و به انسانی آسیب بزنه از قرار...بله اگر انسانی کاملا تسلیم ابلیس شود و غرق گناه باشد شیاطین جن میتوانند آسیب فیزیکی هم برسانند ولی این خانم که اینگونه نبود حتی در کلاهبرداریهاش هم مواظب بود بین دیگران اختلاف نندازه
    • السا IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      0 7
      این فیلم تکراریه
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    0 4
    انقد چرتو پرته از رو گنجکاوی میبینم ببینم به کجا میخاد برسونه داستانو. مینو خانوم بامزه ش کرده
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    0 5
    خیلی چرت شد ینی چس واقعا هچی ب وضوح کامل معلوم نبود
  • N IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    0 3
    بدترین سریال عمرم بود فقط قسمت اخرش خوب بود ،ذهره که مثل ماست بازی میکرد ،اون یکیم هی میگفت اقای کامرانی کاری با من نداشته باش ،بجای بازیگرای نابلد از بازیگرای خبره ای میتونست استفاده کنه نه ترسناک بود نه واقعی ،حرفاشون خنده دار بود تا ترسناک ،،،،بنظرم خیلی به موضوع گیر داده بودن سریال چرتی بود درنتیجه
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    0 0
    خیلی خیلی آخرش بد تمام شد بعضی جاهاش که نفهمیدیم چی شد انگار که فیلم ناتمام ماند
  • دریادرکویر IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    1 0
    بنظرم از همون قسمت دوم ونحوه ی مردن کامرانی باید متوجه می‌شدیم که سریال آبکی هست
  • آتنا IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    2 1
    سلام سریال احضار سریال خوبه اینا که میگن به درد نمی خوره نگاه نکنن ولی خیلی سریال خوبه من نمی دونم فصل دومش می سازن یانه لطفا بسازیدش
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    0 0
    سلام درسته که داستان این سریال با سریال ها دیگر متفاوت بود .اما این سریال در ژانر خودش هم ضعیف بود .و بد آموزی بسیار داشت .مخصوصا در تلویزیون با تنوع بیننده دو قسمت اخر .باید تحول در انسانها مد نظر باشد تا آموزنده باشد .مخصوصا در کشته فرهاد بد آموزی محض .دایی که خودش استاد دانشگاه بود از پسرش بی خبر .و ضعف های دیگر کاش بهتر نوشته میشد
  • مبینا IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    3 0
    من مثل بقیه توهین نمیکنم چون بلاخره عوامل این سریال هم زحمت کشیدند اما کاش وقت بیشتری روی فیلمنامه میگذاشتند
  • بیتا IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    2 3
    افتضاح بود اه اه اصلا ترسناک نبود تاره خیلی هم طنز بود
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    0 0
    واقعان مسخره بود چون همیشه شیطان هست
  • ترانه IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    1 2
    سریال ضعیفی بود.فیلمنامه اشکالات زیادی داشت.دیالوگ ها بسیار سطحی و ابتدایی بودند.بازیگران مصنوعی بازی می کردند.طراحی صحنه و لباس خوب نبودو... امیدوارم در آینده سریال های بهتری ساخته شود.
  • ابوالفضل IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 1
    فیلم خوبی هست میشه گفتحی : عالی
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    0 1
    عالیه بازم فردا بدین نکراریشو در ساعت ۱۰ صبح
  • ضحا IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    0 1
    سریال احضار خیلی خوب است
  • Abolfazl IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    2 1
    خیلی خیلی سریالش عالیه تروخدا فصل بعدیشم بزارید اونجایی که کامرانی چاقو برمیداره خیلی خوشم میاد ولی شبا با سکته میخوابم خخخخ ولی عالیه بسازید فصل دومشو چند روز دیگه ممنونم
  • سارا IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    0 1
    من عاشق این سریال هستم عالیه ممنون از سریال خوبتون
  • کلارا IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    1 1
    عالی اگه میشه یه فصل دیگه از احضارو پخش کنید با تشکر
  • ادرینا IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
    1 1
    واقعا عالیییییییییہ
  • ازیتا IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
    0 1
    سریال احضار واقعا عالییییه لطفا فصل دوم رو هم بسازید ممنون میشم
  • ازیتا IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
    0 1
    سریال احضار واقعا عالییییه لطفا فصل دوم رو هم بسازید ممنون میشم
  • ادرینا IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
    2 1
    واقعا عالیییییییییہ
  • مرضیه IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    0 1
    واقعا تشکر میکنم ازاین سریال خواهش میکنم نگید بده من متشکرم ازاین فیلم واقعا ممنون ترخدا اگه میشه احضار ۲ رو بسازید
  • هستی IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    0 1
    مرسی فیلم جذاب خوبی بود واقعا بعضی از جاهاش وحشت ناک بود از تون خواهش میکنم احضار دو رو بسازید که فرهاد زنده باشه من منتظر احضار دو می مونم خواهش میکنم بسازید
  • سودابه IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    4 1
    واقعا فیلم جذابی خیلی ممنون میشم اگه احضار ۲ رو هم بسازید خیلی خیلی ممنونم
  • بابک IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    2 0
    وای أین فیلم فوق العاده اس واقعا دست سازنده این فیلم درد نکنه واقعا ممنونم خواهش میکنم لطفا تمنا می کنم که احضار دو رو بسازید تا اوناییکه می گن هیچیش معلوم نیست متوجه بشن لطفا طوری بسازید که فرهاد زنده باشه من خیلی خیلی منتظر سریال احضار می مونم خواهش میکنم
  • زهرا IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    1 0
    واقعا ممنون از این فیلم خواهش میکنم نگید فیلم بدی بعضی ها میگند می تونست عکس رو توی تلگرام بفرسته شاید مائده دیر می رفت سرگوشی واون دزد ها عکس رو پاک می کردند اصلا دلیل منطقی نیست یا اینکه می گید چطور مینو به چیزی که اعتقاد نداره رو دیده چون اطلاعات دقیق نداشته یا اصلا نمی دو نستم اون شیطان خواهش میکنم این فیلم بهترین فیلم دنیاست من هرجا تو هر شرایطی حتی با تلویزیون تما شا می کردم واقعا دستتون درد نکنه تمنا میکنم احضار ۲ رو بسازید جوری که فرهاد زنده باشه
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    1 1
    وای واقعا دست آقای علیرضا افخمی درد نکنه خیلی قشنگ بود تر خدا ترخدا احضار دو رو بسازید
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    1 1
    سلام وای چه فیلم جذابی ترخدا دو رو بسازید