نقش کانی‌ها در بهبود مشکلات روانی

یک دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: امروزه بسیاری از دانشمندان دنیا معتقدند که در علم روان‌شناسی، می‌توان از کانی‌های مختلف استفاده کرد.

علی‌خان نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت علم کانی‌شناسی و کاربرد آن در صنایع مختلف، اظهار کرد: به‌طورکلی کانی‌شناسی یکی از علوم بسیار کاربردی و جذاب به‌شمار می‌رود که اهمیت بسیاری نیز دارد.

وی افزود: در بسیاری از مواقع، زمانی که به فرآیند بهره‌برداری از معادن نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که بخشی از مواد به عنوان باطله‌هایی بی‌ارزش دور ریخته می‌شوند، درصورتی‌که علم کانی‌شناسی می‌تواند ارزش این مواد را افزایش دهد.

این دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: علم کانی‌شناسی در استفاده صحیح و بهینه از منابع و مواد مختلف، می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

وی تاکید کرد: در بسیاری از مواقع، باطله‌هایی که از معادن به‌دست می‌آید، مورد توجه قرار می‌گیرد زیرا علم کانی‌شناسی با مطالعه این مواد می‌تواند ترکیبات بسیار باارزش و کاربردی را تولید کند که در صنایع و مناطق مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نصراصفهانی با اشاره به کاربردهای علم کانی‌شناسی گفت: به طور کلی هر علمی که ارتباطی با مواد اولیه طبیعی داشته‌باشد، قطعاً به دانش کانی‌شناسی نیاز خواهد داشت.

وی افزود: در طول تاریخ همواره مشاهده شده است که بسیاری از افراد به قدرت‌های ماورایی و جادویی برخی از کانی‌ها معتقد بوده‌اند.

این دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: امروزه بسیاری از دانشمندان دنیا معتقدند که در علم روان‌شناسی می‌توان از کانی‌های مختلف استفاده کرد.

وی تصریح کرد: در بسیاری از مواقع برای افرادی که دچار مشکلات روانی هستند، حضور در مکان‌هایی که نمک طعام در آن وجود دارد، تجویز شده است زیرا قرار گرفتن در چنین مکان‌هایی، باعث می‌شود فرد احساس بهتری کسب کند؛ علاوه بر این موارد امروزه قدم زدن روی برخی از کانی‌ها نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 646752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.