هواشناسی امروز ایران + پیش‌بینی فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز _جمعه نوزدهم اسفندماه_ در مرکز، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از جنوب غرب و به صورت پراکنده در شمال غرب و شرق کشور، ابرناکی، بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید و در ارتفاعات و نقاط سردسیر، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بیشینه بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، شمال غرب فارس، شمال شرق خوزستان و شرق لرستان انتظار می‌رود و فردا بارش‌ها در شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق کشور ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه روز شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: روز یکشنبه در بیشتر مناطق کشور، جوی پایدار حاکم خواهد بود و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، سامانه بارشی جدیدی دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب غرب و بخش‌هایی از غرب و جنوب کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه در مناطق ذکر شده شاهد پدیده ابرناکی، بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهیم بود، ادامه داد: در روزهای شنبه و یکشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش محسوس دما و در روز سه‌شنبه در این مناطق کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین امروز خلیج فارس مواج خواهد بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی هوای استان اصفهان، نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات وزش باد شدید و بارش پراکنده با بیشینه ۱۹ و کمینه ۸ است و در روز _‌شنبه بیستم اسفندماه_ صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد و مه رقیق با بیشینه ۱۸ و کمینه ۵ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 646653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.