هواشناسی امروز ایران + پیش‌بینی فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از اواخر وقت امروز _یکشنبه بیست‌ویکم اسفندماه_ با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب، در استان‌های خوزستان، لرستان و ایلام بارش آغاز خواهد شد.

وی افزود: فردا _دوشنبه بیست‌ودوم اسفندماه_ با حرکت شرق سوی سامانه بارشی در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، جنوب همدان، مرکزی و کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، بوشهر و فارس، رگبار باران و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز سه‌شنبه در استان‌های کرمان، یزد، بعضی مناطق اصفهان و ارتفاعات البرز شرقی، شاهد بارش پراکنده خواهیم بود و روز چهارشنبه در جنوب کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان، ابرناکی و بارش باران انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه روز سه‌شنبه مرکز و شرق خلیج فارس و در دو روز آینده غرب دریای خزر مواج خواهد بود، ادامه داد: روز پنجشنبه بارش پراکنده در شمال غرب و غرب ادامه خواهد داشت و در سواحل دریای خزر و دامنه و ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، قزوین، تهران و سمنان، رگبار باران رخ خواهد داد.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی هوای استان اصفهان، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد ملایم با بیشینه ۲۱ و کمینه ۵ است و در روز _‌دوشنبه بیست‌ودوم اسفندماه_ قسمتی ابری به تدریج افزایش ابر، رگبار باران و مه‌آلود با بیشینه ۱۶و کمینه ۹ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 647060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.