کاهش احتمال ابتلا به زوال عقل با ۷ گام سالم زیستی

پیام اصلی یک مطالعه جدید این است که هفت عادت سالم برای قلب می‌تواند احتمال ابتلا به زوال عقل را در آینده کاهش دهد.

به گزارش ایمنا، این لیست هفت موردی شامل تحرک داشتن، بهتر غذا خوردن، حفظ وزن مناسب، سیگار نکشیدن، داشتن فشار خون سالم، کنترل کلسترول و نگه داشتن سطح قند خون در محدوده طبیعی است.

پاملا ریست، نویسنده این مطالعه و متخصص اپیدمیولوژیست در بیمارستان زنان و بریگهام در بوستون، اظهار کرد: دقیقاً اینکه چگونه این عادات سالم خطر ابتلاء به زوال عقل را کاهش می‌دهد، درک نشده است، اما احتمالاً همه آنها با هم عمل می‌کنند.

ریست افزود: داشتن یک رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم، کنترل فشار خون، کلسترول و قندخون، و نگه داشتن شاخص توده بدنی در محدوده سالم، فواید زیادی برای سلامتی دارد.

این اپیدمیولوژیست خاطرنشان کرد: فشار خون بالا اغلب منجر به سایر نشانگرهای تحت بالینی بیماری در مغز می‌شود که با زوال عقل مرتبط هستند. دیابت و کلسترول بالا نیز ممکن است خطر زوال عقل را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه هرچه عادات بد بیشتری را از فهرست حذف کنید، خطر ابتلاء به زوال عقل کمتر می‌شود، تاکید کرد: همه خطرات زوال عقل را نمی‌توان اصلاح کرد، مانند ژن‌های شما؛ بنابراین مهم است که اقداماتی را برای تغییر مواردی که می‌توانید انجام دهید.

این اپیدمیولوژیست تصریح کرد: فاکتورهای سبک زندگی سالم دیگری مانند ادامه تحصیل در طول زندگی، درگیر شدن در فعالیت‌های اجتماعی و خواب با کیفیت خوب نیز وجود دارد که ممکن است خطر ابتلاء به زوال عقل را کاهش دهد که در این لیست نیست،

ریست گفت: این هفت مورد اولیه است و تحقیقات آینده بر این مهم متمرکز است که آیا موارد دیگری را می‌توان به لیست اضافه کرد یا خیر.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 646257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.